Niezliczona ilość produktów dostępnych na rynku powoduje, że oczekiwania współczesnego konsumenta są coraz większe. Jeśli dany wyrób ich nie spełnia, automatycznie przestaje być dla niego atrakcyjny. Nie od dziś wiadomo, że jedną z pierwszych, a często najważniejszą rzeczą, która decyduje o zainteresowaniu konsumenta produktem, jest jego opakowanie. To ono w dużej mierze determinuje to, czy produkt odniesie sukces rynkowy czy szybko odejdzie w zapomnienie. Powstaje zatem pytanie, jak zachęcić konsumenta do wyboru konkretnego produktu? Odpowiedź wydaje się być oczywista, zaoferować dobry produkt w atrakcyjnym opakowaniu. Z pomocą w spełnieniu obu tych warunków przychodzi bezkonkurencyjna wtryskarka FANUC ROBOSHOT.
Wyróżnić się albo zginąć
Czasy, kiedy potrzebne produkty trzeba było zdobywać w nielicznych sklepach, mamy już dawno za sobą. Dziś klienci mają wręcz nieograniczony wybór, dlatego podejmując decyzję zakupową, zwracają uwagę już nie tylko na jakość produktu, ale przede wszystkim na jego atrakcyjne opakowanie. Oprócz funkcji informacyjnej, opakowanie musi przede wszystkim skutecznie wyróżniać nasz produkt wśród szerokiej masy produktów konkurencji. Taki efekt można uzyskać dzięki różnym zabiegom marketingowym związanych np. z drukiem i uszlachetnianiem opakowań czy ich konstrukcją. Dynamiczny rozwój branży opakowań w zakresie wzornictwa jest ściśle powiązany zarówno z ciągłym rozwojem technologii, jak i powstawaniem coraz to nowych materiałów czy sposobów ich wykorzystania.
Coraz więcej produktów i opakowań z tworzyw sztucznych
Wyjątkowa moc tworzyw sztucznych decyduje o tym, że stają się one podstawą życia współczesnych ludzi, a co za tym idzie także ważnym filarem globalnego sektora produkcji. Tworzywa sztuczne to materiały zbudowane z polimerów syntetycznych i chemicznie modyfikowanych polimerów naturalnych. Służą do produkcji coraz większej gamy wyrobów wykorzystywanych w każdej dziedzinie życia ludzi, od zabawek i pieluch dla dzieci, poprzez meble, ubrania i obuwie, różnorodne materiały i sprzęty codziennego użytku, opakowania produktów żywnościowych i napojów, aż po zaawansowane technologicznie produkty medyczne czy optyczne oraz samochody.
Rynek opakowań również w coraz większym stopniu bazuje na tworzywach sztucznych. W Europie sektor ten odpowiada za 39,5 proc. ogólnego zapotrzebowania na tworzywa sztuczne. Warto wiedzieć, że w Polsce spośród wszystkich rodzajów opakowań najpopularniejsze są właśnie te z tworzyw sztucznych - ich ogólny udział w rynku wyniósł w 2013 r. ok. 37,3 proc. a w 2020 r. wyniesie blisko 40 proc. Wg danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) w Polsce jest ok. 8 tys. podmiotów wytwarzających opakowania. Według prognoz Polskiej Izby Opakowań przy 4–5-procentowym tempie rozwoju gospodarczego w latach 2014–2020 polski rynek opakowań osiągnie poziom porównywalny z poziomem rynków rozwiniętych krajów Europy Zachodniej (ok. 300 euro per capita).
Dynamiczny wzrost produkcji artykułów z tworzyw sztucznych jest związany z ich atrakcyjną ceną, wysoką wytrzymałością, dużą funkcjonalnością i estetyką. Wykorzystanie zaawansowanych technologii wytwarzania i kształtowania pozwala na dowolne modyfikacje ich właściwości, co sprawia, że tworzywa są wykorzystywane coraz szerzej w przemyśle.
Park maszynowy miarą sukcesu
Producenci wyrobów z tworzyw sztucznych doskonale wiedzą jak bardzo wymagająca, a przy tym specyficzna, jest obróbka tworzyw sztucznych. Nie tylko musi być realizowana w obliczu wciąż zaostrzanych norm środowiskowych i jakościowych, ale także przy rosnących kosztach surowców i energii. By sprostać tym wyzwaniom, niezbędny jest odpowiedni park maszynowy. Do tego dochodzą jeszcze wymogi jakościowe w obszarze samego produktu. O tym, czy produkt zostanie przez odbiorców zaakceptowany, decyduje szereg czynników tj. kształt, elastyczność, stopień przejrzystości lub wybarwienia, czy też jakość i estetyka nadruku. Zakładane efekty wizualne przy zachowaniu pozostałych wymogów produkcji daje się uzyskać jedynie na najlepszych maszynach, o czym producenci przekonują się każdego dnia. Dziś na szczęście także producenci mają bogaty wachlarz urządzeń do wyboru, w zależności od swoich potrzeb. W Polsce, podobnie jak na całym świecie w segmencie wtryskarek, czekają na klientów dziesiątki firm, które oferują szeroki zakres maszyn zróżnicowanych pod względem wielkości, siły zwarcia, wydajności, jakości oraz obsługi posprzedażnej.
Wyjątkowa rodzina wtryskarek FANUC ROBOSHOT
Wśród wielu firm oferujących wtryskarki na całym świecie, zdecydowanie wyróżnia się japoński FANUC, który działa na rynku od blisko 60 lat. Firma FANUC po raz pierwszy zaprezentowała swoją elektryczną wtryskarkę do tworzyw sztucznych - FANUC AUTOSHOT w 1984 r. W ciągu kolejnych 30 lat japońscy konstruktorzy stworzyli rodzinę, obejmującą 9 modeli maszyn, zróżnicowanych pod względem siły zwarcia - od 15 do 350 ton, które dziś są oferowane producentom na całym świecie pod marką ROBOSHOT. Znakiem szczególnym wtryskarek ROBOSHOT jest wyjątkowo wysoka precyzja i powtarzalność, potwierdzona niezawodność i możliwość wydajnej produkcji najbardziej wymagających detali z tworzyw sztucznych.