Fantazyjne opakowanie napoju Mountain Dew

Fantazyjne opakowanie napoju… Od dawna wiadomo, że opakowanie jednostkowe, to jedna z najtańszych form reklamy, a jednocześnie nośnik o najszerszym oddziaływaniu na konsumentów. Dlatego warto projektować je tak, by zwracało uwagę. I w takim właśnie butelkach sprzedawany jest napój Mountain Dew.

Liczne badania rynku potwierdzają, że jest ono jednym z kluczowych czynników decydujących o zainteresowaniu produktem. Ponieważ mnóstwo produktów konsumpcyjnych jest kupowanych w sklepach samoobsługowych, więc to właśnie opakowaniu przypada często funkcja „milczącego sprzedawcy” i narzędzia wykorzystywanego w marketingowych działaniach przedsiębiorstw. To dzięki niemu klient ma identyfikować produkt z konkretnym producentem.

Badania pokazują, że przeciętny konsument spędza w sklepie podczas zakupów niecałe 30 minut. W tym czasie mija blisko 9 tys. różnych przedmiotów. Decyzje o ich kupnie podejmuje impulsowo, a ogromny wpływ ma na nie wygląd opakowania oraz hasło marketingowe, kojarzące się z marką.

To wszystko wpływa zaś na to, że od dawna już opakowaniowi producenci i designerzy prześcigają się w pomysłach, czym zaskoczyć nabywców i w jaki sposób zwrócić uwagę na dany produkt.

Ciekawie tę kwestię rozegrał producent napoju Mountain Dew. Produkt, który jest sprzedawany także w naszym kraju, gdzie wytwarza go Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o. od lata tego roku można nabyć w fantazyjnych, kolorowych butelkach, odwołujących się do skojarzeń filmowych, baśniowych. Cel takiego projektu opakowania jest jeden – przyciągnąć klienta i zaciekawić go tym, co może zobaczyć na butelce.

opakowanie napoju Mountain Dew


Czytaj więcej: