Pierwsza w Polsce, nowoczesna puszka z fotografią z koncertu rockowego pojawiła się już na polskim rynku. Opakowanie wykonano w technice, która umożliwia nadruk nawet drobnych detali tworząc bardzo realistyczny efekt.
Innowacyjna puszka przygotowana została przez sponsora tegorocznego Przystanku Woodstock – markę piwa LECH Premium. Puszka była dostępna wyłącznie podczas Festiwalu, który odbył się od 31 lipca do 2 sierpnia w Kostrzynie nad Odrą.
Specjalnie z myślą o festiwalowej publiczności LECH przygotował pierwszą w Polsce nowoczesną puszkę z kolorowym nadrukiem w postaci zdjęcia. Puszka „fotograficzna” powstała w innowacyjnej technice wysokiej rozdzielczości Hi-Res. Hi-Res to bardziej zaawansowana i wyrafinowana technika produkcji niż zwykły proces umieszczania grafiki na opakowaniach aluminiowych. Polega on na przygotowaniu płyt drukarskich – przy pomocy transferu danych z komputera - bezpośrednio na płytę za pomocą lasera. Laser wypala w płycie obraz o jakości cyfrowej. Oznacza to dużo wierniejsze odzwierciedlenie szczegółów np. zdjęcia. Dzięki tej metodzie możliwy jest nadruk nawet drobnych detali wielkości dziesiątek milimetra takich, jak średniej wielkości ziarenka piasku.
Obecne puszki używane w produkcji piwa są drukowane z liniaturą maksymalnie 80-100 LPI (ang. line per inch). Oznacza to, że na 1 cal grafiki przypada maksymalnie 100 linii zadruku. Nowa technika, użyta w produkcji „fotograficznej” puszki LECHa, zwiększa tą wartość aż dwukrotnie, co w efekcie przekłada się na wysoką jakość nadruku.
Dodatkowo wszystkie przejścia tonalne i półcienie przy drukowaniu „wychodzą” naturalniej oraz wyglądają bardziej realistycznie. Proces przygotowania płyt drukarskich jest też bardziej ekologiczny niż inne, obecnie używane techniki - nie potrzebuje lamp UV, odczynników chemicznych czy każdorazowych klisz. Płyty przygotowane w ten sposób są też znacznie trwalsze co również wpływa na ich dłuższą żywotność, a przez to na mniejsze zanieczyszczenie środowiska.
„Największą innowacją zastosowaną przez markę jest zdjęcie umieszczone na bocznej powierzchni puszki. Przedstawia publiczność bawiącą się na koncercie rockowym. Rzadko zdarza nam się stosować tego rodzaju innowacje w pracy nad opakowaniem. Zmiany w nowej puszce objęły również logo marki i obszar wokół niego. Posłużyliśmy się liternictwem, które otrzymaliśmy od organizatorów Festiwalu umieszczając napis "XV Przystanek Woodstock" pod logo LECHa. Samo logo marki natomiast zdobią gitary i basowe głośniki nawiązujące do rockowego charakteru festiwalu.” – mówi Tomasz Kurowiak, kierownik zespołu Brand Design w Kompanii Piwowarskiej.