
Innowacyjna puszka przygotowana została przez sponsora tegorocznego Przystanku Woodstock – markę piwa LECH Premium. Puszka była dostępna wyłącznie podczas Festiwalu, który odbył się od 31 lipca do 2 sierpnia w Kostrzynie nad Odrą.
Specjalnie z myślą o festiwalowej publiczności LECH przygotował pierwszą w Polsce nowoczesną puszkę z kolorowym nadrukiem w postaci zdjęcia. Puszka „fotograficzna” powstała w innowacyjnej technice wysokiej rozdzielczości Hi-Res.
Obecne puszki używane w produkcji piwa są drukowane z liniaturą maksymalnie 80-100 LPI (ang. line per inch). Oznacza to, że na 1 cal grafiki przypada maksymalnie 100 linii zadruku. Nowa technika, użyta w produkcji „fotograficznej” puszki LECHa, zwiększa tą wartość aż dwukrotnie, co w efekcie przekłada się na wysoką jakość nadruku.
Dodatkowo wszystkie przejścia tonalne i półcienie przy drukowaniu „wychodzą” naturalniej oraz wyglądają bardziej realistycznie. Proces przygotowania płyt drukarskich jest też bardziej ekologiczny niż inne, obecnie używane techniki - nie potrzebuje lamp UV, odczynników chemicznych czy każdorazowych klisz. Płyty przygotowane w ten sposób są też znacznie trwalsze co również wpływa na ich dłuższą żywotność, a przez to na mniejsze zanieczyszczenie środowiska.
„Największą innowacją zastosowaną przez markę jest zdjęcie umieszczone na bocznej powierzchni puszki. Przedstawia publiczność bawiącą się na koncercie rockowym. Rzadko zdarza nam się stosować tego rodzaju innowacje w pracy nad opakowaniem. Zmiany w nowej puszce objęły również logo marki i obszar wokół niego. Posłużyliśmy się liternictwem, które otrzymaliśmy od organizatorów Festiwalu umieszczając napis "XV Przystanek Woodstock" pod logo LECHa. Samo logo marki natomiast zdobią gitary i basowe głośniki nawiązujące do rockowego charakteru festiwalu.” – mówi Tomasz Kurowiak, kierownik zespołu Brand Design w Kompanii Piwowarskiej.