Doświadczenie RPC Bramlage zostało wykorzystane w produkcji innowacyjnych puszek FreshCan, które rewolucjonizują rynek napojów sportowych i typu „wellness”.
Wiele nowych napojów w segmencie napojów funkcjonalnych zawiera aktywne składniki, które w roztworze wodnym są nietrwałe i szybko tracą skuteczność. Nowa puszka FreshCan umożliwia jednak przechowywanie tych aktywnych składników oddzielnie od płynu i wymieszanie ich dopiero po otwarciu puszki. Do tego celu służy plastikowa kapsułka umieszczona w puszce, tzw. „wkład” produkowany przez RPC Bramlage, który przechowuje suplementy żywieniowe w suchym środowisku przed spożyciem napoju.
Koncepcję tę opracowały firmy Ball Packaging Europe, jeden z głównych producentów puszek do napojów w Europie, oraz Degussa FreshTech Beverages, która dostarczyła specjalistycznej wiedzy na temat suplementów żywieniowych i wskazówek, jak napełnić nimi wkład. Zakłady RPC Bramlage współpracowały z obiema firmami w realizacji poszczególnych etapów projektu od wstępnej koncepcji po wprowadzenie produktu na rynek.
Projekt ten świadczy o precyzji technologii formowania stosowanej w zakładach RPC Bramlage oraz ich kompetencji w produkcji wkładów, ponieważ powodzenie przedsięwzięcia wymagało precyzyjnego rozmieszczenia ważnych punktów i otworów. Przedsiębiorstwo RPC Bramlage wyprodukowało kilka wersji wkładów o różnych kształtach i z różnych tworzyw sztucznych, a firma Ball Packaging Europe następnie je napełniła i przetestowała w puszkach. Głównym problemem było zapewnienie wodoodporności wkładu w taki sposób, który nie utrudniałby otwierania puszki, a zakłady RPC Bramlage wykazały się dużą pomysłowością, opracowując rozwiązanie spełniające te dwa pozornie sprzeczne wymagania.
W puszce FreshCan wkład nie jest przytwierdzony do dna, lecz pływa swobodnie. Był to dla Ball Packaging Europe ważny warunek i przedsiębiorstwo RPC Bramlage pracowało usilnie nad tym, aby wkład łatwo utrzymywał się na powierzchni. Jednocześnie udało się stworzyć niezawodny mechanizm otwierania. Po otwarciu puszki ciśnienie wewnątrz spada, powodując otwarcie wieczka wkładu i umożliwiając wymieszanie jego zawartości z płynem. To rozwiązanie zapewnia znaczne korzyści logistyczne w odniesieniu do procesu napełniania, ponieważ pojemnik i wkład mogą być dostarczane producentowi napojów osobno.
Przed nową technologią puszek FreshCan otwierają się szerokie możliwości zastosowań. Producenci napojów mlecznych, sportowych i energetyzujących mogą teraz tworzyć innowacyjne napoje, których produkcja nie byłaby możliwa bez tej technologii.
Jedną z pierwszych firm, które dostrzegły ogromne możliwości oferowane przez ten nowy pojemnik, była nowojorska firma Brain Twist Inc. Jesienią 2005 r. firma ta wprowadziła na rynek amerykański swój napój witaminowo-mineralny „Defense”.