Różnorodność opakowań nie polega wyłącznie na ich kształcie, rozmiarze, materiale, z którego sa wykonane. Wpływ na prezentację opakowania ma również znajdująca się na nim etykieta. Oprócz funkcji informacyjnych spełnia ona również ważną rolę ozdobną. Opakowanie zyskuje niezwykły wygląd również wtedy, gdy zastosowano przy nim etykietę typu „no label look”, czyli etykietę przezroczystą.
Tego rodzaju etykiety trafiają zwykle na opakowania, w których znajdują się wysokiej jakości artykuły luksusowe, są też stosowane w branży alkoholi.
Samoprzylepna etykieta jest doskonale wydrukowana i odpowiednio zaaplikowana. No label look posiadają także doskonale wyeksponowaną grafikę i idealnie wtapiają się w opakowanie. Powstają na wysoko transparentnych surowcach i sprawiają wrażenie, jakby elementy graficzne zostały naniesione bezpośrednio na opakowanie.
Do ich wytworzenia używa się folii transparentnej z odpowiednio dobranym klejem. Dzięki temu po nałożeniu na opakowanie, etykiety zachowają znakomitą przylepność. Ich elementy drukowane są techniką sitodruku, tak aby w pełni odzwierciedlić intensywność, kontrast i głębię kolorów.
Co ważne etykiety tego rodzaju przyczyniają się również do obniżenia wagi całego opakowania.