
- Rozpoczynająca się oferta publiczna jest początkiem budowy pozycji firmy na rynku kapitałowym - powiedział Piotr Górowski, prezes Gekoplastu. - Chcemy zdobyć zaufanie inwestorów i zwiększyć swoją wiarygodność, m.in. dlatego, że za rok-półtora zamierzamy wejść na GPW. W międzyczasie będziemy dalej intensywnie się rozwijać i budować wartość dla akcjonariuszy. W pierwszym kwartale przyszłego roku nasze zdolności produkcyjne osiągną prawie 16 tys. ton rocznie. W kolejnych miesiącach 2015 nakłady na rozwój szacujemy na ok. 4,2 mln zł. Będą one przeznaczone na dalszą rozbudowę i unowocześnienie parku maszynowego.
Jednocześnie Gekoplast planuje nieco zmodyfikować swoją ofertę produktową. Jak zapowiada Górowski, firma będzie rozwijać sprzedaż produktów wysoko przetworzonych (np. layer‑pady) i wysoko marżowych (np. płyty pełne). Skupiając się na sektorze produkcji i przetwórstwa płyt, spółka zamierza ograniczyć udział wyrobów wtryskowych oraz folii PET.
Ok. 70 proc. nowej produkcji trafi na eksport. W ciągu najbliższych trzech lat Gekoplast chce znaleźć się w pierwszej trójce firm na europejskim rynku płyt komórkowych. Obecnie spółka z Krupskiego Młyna jest już liderem rynku środkowoeuropejskiego.
Przedstawiciele spółki szacują, że w 2014 roku obroty spółki wyniosą 76,5 mln zł, zysk EBITDA - 7,6 mln zł, zaś zysk netto - 4,1 mln zł. Według prognoz w 2015 roku przychody mają wynieść 90,5 mln zł, EBIDTA - ponad 11 mln zł, zaś zysk netto - 6,3 mln zł.