![Grupa Azoty integruje obszar…](https://res.cloudinary.com/plast/image/upload/c_fill,d_default.png,dpr_auto,f_auto,g_auto:classic,h_150,q_auto,w_150/v1/plastech/images/news/20339/zdjecie-port-grupa-azoty.jpg)
W toku prac wypracowane zostaną również rekomendacje dotyczące spółek z Grupy Kapitałowej związanych z logistyką oraz potencjału wydzielenia procesów logistycznych w Grupie. Zatwierdzenie harmonogramu działań integracji logistyki w Grupie Azoty przewidziane jest na Q3 2025.
Koncepcja integracji obszaru logistyki została wypracowana w wyniki realizacji inicjatyw strategicznych w Programie Azoty Business.
- Od kilku miesięcy wskazujemy, że obszary logistyczne będą odgrywać zdecydowanie większą niż dotychczas rolę w biznesie Grupy Azoty. Mamy na myśli zarówno nasze tereny portowe - tutaj ważnym aspektem będą partnerstwa z firmami zainteresowanym importem poszczególnych surowców, ale też naszą infrastrukturę kolejową. Zmieniamy podejście do logistyki, odchodzimy od koncepcji wykorzystywania naszych aktywów na potrzeby niemalże jedynie Grupy Kapitałowej. Widzimy w tym obszarze duży potencjał do generowania przychodów z usług zewnętrznych, a Grupa Azoty ma najlepszą pozycję do bycia liderem w dostawach importowanego amoniaku do Polski, posiadając jedyny w kraju morski terminal przeładunkowy amoniaku - mówi Wiceprezes Zarządu Grupy Azoty S.A., odpowiedzialny m.in. za obszar logistyki, Prezes Zarządu Grupy Azoty Police Andrzej Dawidowski. Bardzo ważny jest dla nas Port w Policach, gdzie realizujemy projekt budowy przyłącza kolejowego wraz z bocznicą, aby otworzyć port na klientów zewnętrznych - dodaje Andrzej Dawidowski.
Wśród aktywów logistycznych Grupy Azoty znajdują się m.in. spółka kolejowa Grupa Azoty Koltar, porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Policach, a także rozbudowana infrastruktura logistyczna poszczególnych spółek z Grupy Kapitałowej oraz terminal przeładunkowy LHS w Grupa Azoty Siarkopol.
![zdjecie-port-grupa-azoty](https://res.cloudinary.com/plast/image/upload/c_scale,f_auto,q_auto,w_750/v1/plastech/images/news/20339/zdjecie-port-grupa-azoty.jpg)
Na przestrzeni ostatnich dni, polickie zakłady Grupy podpisały porozumienie w sprawie rozwoju obszaru Portu Morskiego Grupy Azoty w Policach. Porozumienie zostało podpisane z Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego, Starostwem Powiatowym w Policach, Urzędem Miejskim w Policach oraz Zarządem Morskiego Portu Police i dotyczy ponad 300 działek o łącznym obszarze ponad 460 hektarów. Efektem podpisanego Porozumienia ma być wzrost potencjału gospodarczego i atrakcyjności wskazanych terenów, jako miejsca przyjaznego inwestorom oraz zwiększenie konkurencyjności na regionalnym rynku pracy. Podejmowane działania mają na celu zwiększenie przychodów, wynikające z obsługi przeładunków portowych, dzierżaw, usług portowych oraz wzrostu opłat lokalnych.
W kontekście zwiększania roli obszaru logistyki w Grupie Azoty, warto przypomnieć o przyznanym w październiku ub. roku dofinansowaniu w wysokości ponad 33 mln euro z Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska na inwestycję realizowaną przez Zarząd Morskiego Portu Police. Jej celem jest zwiększenie dostępności portu zarówno od strony lądowej, jak i morskiej, a także zwiększenie wydajności przeładunkowej. Planowany termin zakończenia inwestycji to I kw. 2028 roku.