W Paryżu BASF prezentuje również nowe spoiwo - Acrodur Power 2750 X. Produkt jest przeznaczony do produkcji kompozytów z włókien naturalnych dla lekkich zastosowań w przemyśle motoryzacyjnym, takich jak panele wewnętrzne drzwi lub półki samochodów. Jako niskoemisyjna alternatywa żywic reaktywnych opartych na formaldehydzie, Acrodur nadaje wysoką stabilność mechaniczną kompozytom zawierającym włókna naturalne. Jednocześnie, produkt ten zapewnia możliwość obróbki termoplastycznej oraz - w przeciwieństwie do tradycyjnych spoiw termoplastycznych na bazie polipropylenu - pozwala na zastosowanie do 75 procent włókien naturalnych w elementach lekkich. Ponadto można jednocześnie przeprowadzać formowanie włókien naturalnych półfabrykatów z laminatu zbrojonego oraz wstrzykiwanie elementów funkcjonalnych i strukturalnych z tworzywa Ultramid firmy BASF. Spoiwa Acrodur są stosowane nie tylko w motoryzacji, lecz także przy produkcji wysokiej jakości lekkich elementów dla przemysłu meblowego.
Innowacje BASF na paryskich targach kompozytowych
Rozwiązania BASF można też zobaczyć w projekcie motoryzacyjnym MAI Qfast, realizowanym z udziałem Audi, BMW, Fraunhofer Institute for Chemical Technology i KraussMaffei w MAI Carbon Cluster. Część ogólnej konstrukcji pojazdu została zoptymalizowana i wykonana przy użyciu różnych złożonych procesów produkcyjnych. Dwie części demonstracyjne można obejrzeć na stoisku BASF: wariant RTM generycznej konstrukcji podłogi wyprodukowanej z systemu epoksydowego Baxxodur oraz wariant termoplastyczny ze zoptymalizowanym wzmocnieniem przeniesienia obciążenia, wykonanym z Ultratape firmy BASF - systemie opartym na włóknie węglowym wykorzystującym taśmę jednokierunkową. W obu przypadkach optymalizacja wykonana przy użyciu narzędzia do symulacji Ultraslim firmy BASF była kluczem do osiągnięcia kompromisu pomiędzy specyfikacją podzespołu a oszczędnością masy.
W Paryżu BASF prezentuje również nowe spoiwo - Acrodur Power 2750 X. Produkt jest przeznaczony do produkcji kompozytów z włókien naturalnych dla lekkich zastosowań w przemyśle motoryzacyjnym, takich jak panele wewnętrzne drzwi lub półki samochodów. Jako niskoemisyjna alternatywa żywic reaktywnych opartych na formaldehydzie, Acrodur nadaje wysoką stabilność mechaniczną kompozytom zawierającym włókna naturalne. Jednocześnie, produkt ten zapewnia możliwość obróbki termoplastycznej oraz - w przeciwieństwie do tradycyjnych spoiw termoplastycznych na bazie polipropylenu - pozwala na zastosowanie do 75 procent włókien naturalnych w elementach lekkich. Ponadto można jednocześnie przeprowadzać formowanie włókien naturalnych półfabrykatów z laminatu zbrojonego oraz wstrzykiwanie elementów funkcjonalnych i strukturalnych z tworzywa Ultramid firmy BASF. Spoiwa Acrodur są stosowane nie tylko w motoryzacji, lecz także przy produkcji wysokiej jakości lekkich elementów dla przemysłu meblowego.
W Paryżu BASF prezentuje również nowe spoiwo - Acrodur Power 2750 X. Produkt jest przeznaczony do produkcji kompozytów z włókien naturalnych dla lekkich zastosowań w przemyśle motoryzacyjnym, takich jak panele wewnętrzne drzwi lub półki samochodów. Jako niskoemisyjna alternatywa żywic reaktywnych opartych na formaldehydzie, Acrodur nadaje wysoką stabilność mechaniczną kompozytom zawierającym włókna naturalne. Jednocześnie, produkt ten zapewnia możliwość obróbki termoplastycznej oraz - w przeciwieństwie do tradycyjnych spoiw termoplastycznych na bazie polipropylenu - pozwala na zastosowanie do 75 procent włókien naturalnych w elementach lekkich. Ponadto można jednocześnie przeprowadzać formowanie włókien naturalnych półfabrykatów z laminatu zbrojonego oraz wstrzykiwanie elementów funkcjonalnych i strukturalnych z tworzywa Ultramid firmy BASF. Spoiwa Acrodur są stosowane nie tylko w motoryzacji, lecz także przy produkcji wysokiej jakości lekkich elementów dla przemysłu meblowego.
- Strony:
- 1
- 2