
Pierwszą z nowości jest system ECO Concept. Jego stosowanie prowadzi do wyeliminowania jednej z czterech warstw standardowo nakładanych w samochodowych liniach produkcyjnych. Połączenie dwóch procesów, a co za tym idzie także warstw, tworzenia powłok w jeden proces przyniosło już poważne korzyści dla środowiska. Dzięki niemu można zoptymalizować czas nakładania wierzchniej powłoki o 25 proc., zmniejszyć ilość lotnych składników organicznych o 30 proc. i oszczędzić nawet do 25 proc. energii oraz surowców. Technologia ECO Concept została po raz pierwszy zastosowana w zakładach produkcyjnych Volkswagena w meksykańskim Puebla skąd trafiła do Hiszpanii do fabryki Seata/Volkswagena w Pampelunie oraz innych miejsc w Europie.
Trzecią z nowości DuPonta jest wielowarstwowa technologia kompozytowa Spallshield, która pozwala na wykorzystanie szkła laminowanego o jeszcze lepszych właściwościach ochronnych i jeszcze mniejszej wadze.
Spallshield to kompozyt, którego właściwości nawet ośmiokrotnie przekraczają wartości osiągane przez szkło wielowarstwowe. Laminat składa się z jednej warstwy szkła łączonej z dwoma warstwami tworzyw sztucznych, z czego jedna znajduje się od wewnątrz.
To co jest największą zaletą DuPonta przy tworzeniu tego rozwiązania to wyeliminowanie jednej tradycyjnie występującej powłoki szklanej i zastąpienie jej błoną poliestrową odporną na ścieranie. Dzięki temu zmniejszono wagę nawet o 30 proc.
Ostatnia z innowacji DuPonta to wprowadzenie połączonych technologii Bunkspeed Photo-quality 3D Images oraz DuPont Color Science Simplify opartej na technice mapowania fotonowego.
Dzięki połączeniu technologii renderowania obiektów Bunkspeed’s z technologią dopasowywania barw, właściciele jachtów, prywatnych odrzutowców oraz wielkich ciężarówek mogą zapoznać się z wyglądem swoich maszyn i to w zasadzie w dowolnym kolorze w dowolnych warunkach oświetleniowych. Nowe oprogramowanie tworzy trójwymiarowe efekty cyfrowe, które są nie do odróżnienia od zdjęć z natury.