W ostatnich latach branża motoryzacyjna obfitymi garściami korzystała z osiągnięć koncernu DuPont. W ofercie spółki dla przemysłu motoryzacyjnego znajduje się ponad sto rozwiązań. W ostatnim czasie jednak DuPont przygotował dla tego sektora kilka kolejnych interesujących propozycji.
Pierwszą z nowości jest system ECO Concept. Jego stosowanie prowadzi do wyeliminowania jednej z czterech warstw standardowo nakładanych w samochodowych liniach produkcyjnych. Połączenie dwóch procesów, a co za tym idzie także warstw, tworzenia powłok w jeden proces przyniosło już poważne korzyści dla środowiska. Dzięki niemu można zoptymalizować czas nakładania wierzchniej powłoki o 25 proc., zmniejszyć ilość lotnych składników organicznych o 30 proc. i oszczędzić nawet do 25 proc. energii oraz surowców. Technologia ECO Concept została po raz pierwszy zastosowana w zakładach produkcyjnych Volkswagena w meksykańskim Puebla skąd trafiła do Hiszpanii do fabryki Seata/Volkswagena w Pampelunie oraz innych miejsc w Europie.
Ciekawym rozwiązaniem jest też oparty na nylonie polimer konstrukcyjny DuPont Zytel. Zastąpił on stal w elementach systemów wydechowych wszystkich pojazdów budowanych dziś przez Volkswagena na platformie Golfa, co pozwoliło na ograniczenie wagi tego elementu o blisko 50 proc. System regeneracji oparów paliwa nowego Golfa, w którym, z powodu bliskości silnika, temperatury sięgają nawet 175 st. C. był pierwotnie złożoną częścią z gumy i metalu, wymagającą wielostopniowej procedury montażu. Nowy komponent to dość duża rewolucja, ponieważ w tego typu częściach jeszcze nigdy nie próbowano zastępować metalu tworzywami sztucznymi. Tym samym więc materiał jest narażony na siły dynamiczne, kontakt z chemikaliami oraz wysokie temperatury. Przy blisko 50 proc. redukcji wagi, nowo zaprojektowany element wykonany wyłącznie z tworzywa o nazwie Zytel pozwala na znacznie bardziej wydajny i jednofazowy montaż.
Trzecią z nowości DuPonta jest wielowarstwowa technologia kompozytowa Spallshield, która pozwala na wykorzystanie szkła laminowanego o jeszcze lepszych właściwościach ochronnych i jeszcze mniejszej wadze.
Spallshield to kompozyt, którego właściwości nawet ośmiokrotnie przekraczają wartości osiągane przez szkło wielowarstwowe. Laminat składa się z jednej warstwy szkła łączonej z dwoma warstwami tworzyw sztucznych, z czego jedna znajduje się od wewnątrz.
To co jest największą zaletą DuPonta przy tworzeniu tego rozwiązania to wyeliminowanie jednej tradycyjnie występującej powłoki szklanej i zastąpienie jej błoną poliestrową odporną na ścieranie. Dzięki temu zmniejszono wagę nawet o 30 proc.
Ostatnia z innowacji DuPonta to wprowadzenie połączonych technologii Bunkspeed Photo-quality 3D Images oraz DuPont Color Science Simplify opartej na technice mapowania fotonowego.
Dzięki połączeniu technologii renderowania obiektów Bunkspeed’s z technologią dopasowywania barw, właściciele jachtów, prywatnych odrzutowców oraz wielkich ciężarówek mogą zapoznać się z wyglądem swoich maszyn i to w zasadzie w dowolnym kolorze w dowolnych warunkach oświetleniowych. Nowe oprogramowanie tworzy trójwymiarowe efekty cyfrowe, które są nie do odróżnienia od zdjęć z natury.