Firma Arburg wdrożyła ostatnio portal internetowy arburgXworld, obejmujący pełną ofertę usług i produktów cyfrowych. Celem tego projektu jest udostępnienie klientom nowych możliwości zwiększenia efektywności produkcji, przy zachowaniu jej jakości i elastyczności. Od jesieni 2019 r. portal arburgXworld dostępny jest na całym świecie w 18 językach. Eksperci firmy Arburg - Stephan Reich, kierownik działu rozwoju aplikacji IT i Benjamin Franz, kierownik ds. rozwiązań cyfrowych - udzielili odpowiedzi na pytania dotyczące aktualnych korzyści oferowanych klientom oraz perspektyw rozwoju portalu arburgXworld.
Benjamin, jako specjalista ds. sprzedaży jesteś w stałym kontakcie z użytkownikami portalu arburgXworld. Jak jest on odbierany przez klientów?
Benjamin Franz: Portal spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem. Nasi klienci doceniają fakt, że arburgXworld oferuje wiele przydatnych funkcji, które pozwalają na zwiększenie efektywności ich codziennej pracy - i to już w wersji podstawowej, bez żadnych kosztów i bez ryzyka. Aktualnie większość użytkowników portalu to nasi klienci z Niemiec, co częściowo wynika z przyjętej przez nas strategii rozwoju.
Na lokalnym rynku niemieckim portal uruchomiliśmy już wiosną 2019 r., a światowa premiera arburgXworld miała miejsce na jesieni tego samego roku. Obecnie obserwujemy rosnące zainteresowanie portalem w USA, Francji i Europie Wschodniej.
Stephan, jako twórca aplikacji cyfrowych z pewnością obserwujesz reakcję rynku na wasz nowy produkt - jakie są twoje spostrzeżenia?
Stephan Reich: Nasz portal w chmurze znalazł pełne uznanie użytkowników, a ja jako jego współtwórca mógłbym dodać żartobliwie i z odrobiną dumy, że dla mnie jest to oczywiste, bo portal jest wyjątkowy. Największą popularnością cieszą się obecnie darmowe aplikacje - Shop i MachineCenter. Było to do przewidzenia, bo aplikacja Shop umożliwia komfortowe zamawianie części zamiennych o dowolnej porze dnia i nocy. Z kolei z poziomu MachineCenter dostępne są wszystkie istotne informacje procesowe i aktualny przegląd posiadanego parku maszynowego. Ale także usługi premium, takie jak SelfService, MachineFinder i aplikacja VirtualControl cieszą się rosnącym zainteresowaniem.
Benjamin Franz i Stephan Reich
W obecnej sytuacji jest to szczególnie interesujące - jaki wpływ na portal arburgXworld ma pandemia koronawirusa?
BF: Posłużę się przykładem aplikacji VirtualControl, która umożliwia symulację układu sterowania maszyny na komputerze lub tablecie. Już w trakcie targów K 2019 aplikacja ta spotkała się z dużym zainteresowaniem, które w obecnej sytuacji znacznie wzrosło, ponieważ jest ona szczególnie przydatna w warunkach pracy zdalnej. Ustawiacze maszyn mogą za jej pomocą symulować programy pracy maszyn i rozwiązywać problemy w domu. Dane mogą być następnie przesyłane bezpośrednio do urządzenia, np. przez system ALS lub z wykorzystaniem kart Compact Flash.
SR: Z powodu pandemii wiele firm unika wyjazdów służbowych i przyjmowania u siebie bezpośrednich wizyt. Dlatego oferujemy także możliwość zdalnego uruchamiania i odbioru maszyn. Specjalista firmy Arburg wspólnie z klientem weryfikuje wyposażenie maszyny i w trakcie takiego wizualnego odbioru sprawdzane jest wyposażenie oraz funkcjonowanie maszyny. Po odbiorze klient otrzymuje szczegółowy protokół z dodatkową dokumentacją fotograficzną. Jest to prawdopodobnie bardzo przyszłościowe rozwiązanie, bo daje duże oszczędności czasu i kosztów. Podobnie jest w przypadku korzystania ze wsparcia online za pośrednictwem naszego Arburg Remote Service (ARS). Aby umożliwić połączenie maszyn w sieci, wszystkie nasze wtryskarki Allrounder są fabrycznie wyposażone w podstawową bramkę internetową IIoT.
Jaką rolę waszym zdaniem ma do spełnienia portal arburgXworld w średniej i długiej perspektywie?
BF: Portal arburgXworld wspomaga firmy na wszystkich etapach tworzenia produktu. Targi K 2019 pokazały, że jest jednym z najlepszych i najszerszych zestawów cyfrowych produktów i usług, dostępnych w obszarze technologii wtrysku. Ciągle pracujemy nad dalszym rozszerzaniem naszej oferty w tym zakresie.
SR: Od jesieni 2020 r. liczne aplikacje portalu dostępne są w czterech pakietach, wspomagających praktycznie każdego w codziennej pracy - od operatorów maszyn po dyrektorów zarządzających. Mamy w ofercie bezpłatny pakiet ''Basic'', zawierający m.in. informacje o posiadanym parku maszyn, historię działań serwisowych i przegląd nadchodzących terminów prac konserwacyjnych. Odpłatny pakiet ''Premium'' umożliwia znaczny wzrost dyspozycyjności maszyn, m.in. dzięki rozszerzonej wersji dokumentacji maszyn i dostępowi do wideokonsultacji. Opcja ''Premium Plus'' zapewnia dostęp do cennych narzędzi obliczeniowych i informacji technologicznych z baz danych firmy Arburg. Wreszcie, w pakiecie ''Connect'', uwzględniliśmy wszystkie opcje rozbudowy maszyn, pozwalające na ich podłączenie do cyfrowej sieci.