Jakie są najnowsze funkcje, dostępne dla użytkowników arburgXworld?
SR: Obecnie oferujemy instruktaże dla poszczególnych aplikacji, które wyjaśniają ich funkcje i zakres zastosowań. Aplikacja Shop może być teraz podłączona bezpośrednio do systemów ERP naszych klientów poprzez interfejs OCI (Open Catalog Interface). Dzięki temu zaopatrzeniowcy mogą zamawiać części zamienne poprzez własny system ERP. Zamówienie jest następnie automatycznie przenoszone do sklepu, co pozwala zaoszczędzić czas i nakład pracy.
BF: Dodatkowo tworzymy również zachęty finansowe. Sklep oferuje odpowiednie dla każdego kraju promocje sprzedaży, które są dostępne tylko online, za pośrednictwem aplikacji. Każdy, kto zarejestruje się w arburgXworld i skorzysta z usługi Arburg Remote Service, otrzymuje przedłużenie gwarancji na nowe maszyny o 6 miesięcy. Ponadto, klienci kupujący nową maszynę otrzymają voucher na doposażenie 2 starszych maszyn w pakiet ''4.Service'' w specjalnej cenie. Korzystanie z naszego portalu jest zdecydowanie opłacalne.
Dlaczego wymagana jest rejestracja w portalu arburgXworld i kto powinien z niej skorzystać?
BF: Portal arburgXworld jest przydatny na wszystkich szczeblach zarządzania w firmie zajmującej się przetwórstwem tworzyw metodą wtrysku. Dyrektorzy zarządzający mogą uzyskać wgląd w aktualne zlecenia i obłożenie maszyn, kierownicy produkcji mogą planować i optymalizować produkcję. Z kolei służby utrzymania ruchu mają dostęp do historii serwisu, zamówień części zamiennych i wszystkich dokumentów przechowywanych w MachineCenter, oraz informacji o zbliżających się przeglądach maszyn. Działy zakupów mogą korzystać z aplikacji MachineFinder i Configurator. Wtryskarka Allrounder 270 S Compact jest pierwszą z naszych maszyn, którą można samodzielnie skonfigurować i zamówić online. Suszarka do granulatu Thermolift 100-3 została dodana pod koniec października - będziemy rozszerzać ofertę urządzeń dostępnych w sprzedaży online.
SR: Portal dla klientów obejmuje zakresem swoich możliwości cały obszar działalności przedsiębiorstw naszych klientów. Ponieważ zawiera on wiele informacji wrażliwych, specyficznych dla firmy użytkownika, konieczne jest zdefiniowanie już na poziomie rejestracji tzw. użytkownika głównego, który ma dostęp do informacji o parku maszynowym, do rejestracji nowych maszyn lub zamawiania części zamiennych. Nasi doradcy handlowi chętnie dokonują odpowiednich prezentacji i pokazują klientom, jak taki system działa. W naszej siedzibie w Lossburgu utworzyliśmy również fizyczny punkt informacyjny nt. zagadnień digitalizacji, gdzie klienci mogą uzyskać odpowiedzi na pytania i wypróbować nasz portal.
Czy dane klientów są bezpieczne po połączeniu maszyn z siecią?
SR: Swój park maszynowy można wprowadzić i połączyć z portalem poprzez system ALS lub za pomocą aplikacji MachineDashboard. Wszystkie pozostałe aplikacje w wersji podstawowej i premium nie pobierają żadnych danych. Wymiana danych odbywa się zgodnie z najnowszymi standardami - jest całkowicie bezpieczna i informacje dostępne są wyłącznie dla klientów. Można to porównać do ''cyfrowego pomieszczenia'', do którego klucz posiada wyłącznie nasz klient.
BF: Nowością jest możliwość zintegrowania z portalem naszego urządzenia Freeformer, a tym samym objęcie portalem również działu produkcji addytywnej. Ważną rolę odgrywa tutaj skuteczne i pełne monitorowanie i dokumentowanie procesów i zleceń.
Brzmi to bardzo obiecująco. Jakie cele ma firma Arburg i dokąd to prowadzi - czy branża tworzyw sztucznych będzie w przyszłości działać w całkowicie cyfrowym świecie?
SR: Arburg zawsze był i nadal jest pionierem w wielu obszarach przetwórstwa tworzyw sztucznych. Dlatego też intensywnie poszukujemy cyfrowych rozwiązań, które dzisiaj i w przyszłości pozwolą zwiększyć efektywność produkcji. Jako firma przeszliśmy także długą, kilkudziesięcioletnią drogę w procesie digitalizacji własnej produkcji i procesów logistycznych. Bazując na tym doświadczeniu i wiedzy stale rozwijamy nowe produkty - portal arburgXworld jako centralna platforma digitalizacji jest pod tym względem ogromnym krokiem milowym.
BF: Nasi klienci coraz częściej dostrzegają znaczenie digitalizacji i dostępu do oferty zaawansowanych produktów cyfrowych. Relacje biznesowe z naszymi klientami również przenoszą się częściowo do świata wirtualnego - tradycyjna komunikacja telefoniczna oraz osobiste spotkania są i pozostaną jednak ich ważną częścią. Staramy się łączyć te dwa światy w jak najlepszy sposób. Oferujemy w tym zakresie sprawdzone rozwiązania i innowacyjne propozycje, z wykorzystaniem których wspólnie z naszymi klientami zmierzamy drogą do cyfrowej transformacji naszych firm. Naszym celem jest skuteczne wspieranie klientów na tej drodze i stworzenie efektywnej ''sieci połączeń'', obejmującej firmę Arburg, użytkowników oraz ich maszyny.