Kolejną ważną kwestią nierozłącznie związaną z etykietowaniem jest elastyczność, która w tym kontekście odnosi się do personalizacji produktu. Czy możesz powiedzieć więcej o tym, w jaki sposób to zjawisko odnosi się do etykiet?
Etykiety są kluczowym elementem komunikacji marketingowej każdej marki – to one pozwalają producentom na odróżnianie produktów od zbliżonych wyrobów konkurencji i przekazanie konsumentom informacji, których potrzebują i których coraz częściej oczekują. Stale rosnąca różnorodność napojów i formatów butelek dostępnych na rynku sprawia, że projektowanie etykiet staje się coraz większym wyzwaniem, dlatego elastyczność w tym zakresie jest niezwykle ważna dla producentów napojów. Obecnie najważniejszymi priorytetami, na które stawiają producenci, są szybsze zmiany formatu i produktów, a do tego proste operacje zoptymalizowane procesy wykorzystujące te same urządzenia do produkcji różnych rodzajów etykiet. Ponadto klienci oczekują, że zmiany te nie będą powodowały przestojów w produkcji.
Personalizacja produktów pozwala na produkowanie mniejszych partii produktów i ich odpowiednie etykietowanie w bardzo krótkim czasie. Największym wyzwaniem staje się tworzenie elementów graficznych i dostosowanych do potrzeb produktu etykiet w bardzo krótkim czasie. Personalizacja etykiety to trudny proces, ponieważ składa się na niego tak wiele różnych elementów. Zmiany proponują zazwyczaj działy marketingu, następnie pojawiają się kolejne fazy projektowania i produkcji, a na końcu konieczne jest magazynowanie i transport produktów. Standardowy proces zmiany etykiety może trwać nawet ponad cztery miesiące.
Wraz z rozwojem zakupów przez Internet pojawiło się nowe wyzwanie – dostarczanie spójnych, wyjątkowych i wytrzymałych rozwiązań w zakresie opakowań i etykiet. Nowe kanały sprzedaży otworzyły nowe możliwości oferowania spersonalizowanych rozwiązań opakowaniowych w celu ochrony produktów podczas transportu. Było to możliwe dzięki dostosowaniu rozmiaru opakowań do potrzeb i zapewnieniu doskonałych wrażeń konsumentom.
To zresztą jeden z powodów, dla których oferujemy usługi konsultingowe dla klientów w zakresie projektowania opakowań. Tworzymy nie tylko projekty butelek, ale również etykiet, opakowań wtórnych i innych rozwiązań. Nasi eksperci z przyjemnością wspierają naszych klientów w wyborze najlepszej opcji, która pasuje do tożsamości marki i najlepiej odpowiada preferencjom konsumentów.
Jak Sidel reaguje i pomaga klientom stawić czoła temu wyzwaniu?
Rozumiemy wyzwania stojące przed klientami jak nikt inny, dlatego pamiętamy o elastyczności na każdym etapie procesu. Dzięki rozwiązaniom z serii EvoDECO producenci mogą wytwarzać różne produkty. Nasze rozwiązania oferują zróżnicowane możliwości aplikacji etykiet w ramach jednego urządzenia, pozwalają także na aplikację za pomocą dedykowanych narzędzi w celu optymalizacji czasu pracy, zmniejszenia powierzchni zajmowanej przez maszynę i obniżenia jej całkowitego kosztu posiadania.
Chcesz powiedzieć, że producenci mogą używać jednej maszyny do aplikacji różnych etykiet?
Zgadza się. Takie rozwiązanie zapewnia producentom elastyczność, która pozwala im na produkcję wielu rodzajów produktów przy użyciu jednej maszyny. Dzięki modułowej budowie urządzeń i zróżnicowanym rozwiązaniom technologicznym nasi klienci mogą dostosować zakupione maszyny i korzystać z wielu metod aplikacji etykiet.
Które z rozwiązań do etykietowania firmy Sidel jest najnowocześniejsze i zapewnia wysoką elastyczność?
EvoDECO Multi, czyli najbardziej elastyczne rozwiązanie etykietujące dostępne w ofercie firmy Sidel, zapewnia niezrównany poziom modułowości w zakresie etykietowania. Urządzenie jest wyposażone w standardową karuzelę, na której można zainstalować cztery różne rozwiązania etykietujące – moduł do klejenia na gorąco, moduł do klejenia etykiet odwijanych, moduł do klejenia etykiet samoprzylepnych i moduł do klejenia na zimno. Dodatkowo przełączanie pomiędzy różnymi modułami etykietującymi jest szybkie i łatwe dzięki technologii Plug&Play – dzięki niej, producenci mają pełną swobodę w zakresie elastycznego wyboru techniki etykietowania. Jako część linii Super Combi firmy Sidel, EvoDECO Multi może pracować z prędkością do 90 000 butelek na godzinę.
Jakie są twoje spostrzeżenia na temat wpływu pandemii na branżę etykietowania?
W czasie pandemii wiele osób ograniczyło swoje codzienne wydatki z powodów ekonomicznych, co spowodowało stagnację sprzedaży niektórych produktów premium w sektorze napojów, a producenci zostali zmuszeni do obniżenia kosztów opakowań. Zaobserwowaliśmy między innymi zainteresowanie producentów napojów z niższej półki przechodzeniem z etykiet termokurczliwych na etykiety BOPP w celu obniżenia kosztów. Z tego powodu na rynku pojawiły się ostatnio tanie napoje.
Na koniec, czy mógłbyś opowiedzieć czytelnikom, jakimi osiągnięciami może pochwalić się firma Sidel i jakie są jej dalsze plany w zakresie etykietowania?
Od 1976 roku firma Sidel nieustannie wspiera marki i producentów w promowaniu swojego wizerunku. Możemy się pochwalić 45 latami doświadczenia; w oddziale zajmującym się etykietowaniem we włoskiej Mantui produkujemy nie tylko urządzenia do etykietowania, ale także dbamy o najlepszą obsługę naszych klientów na całym świecie. Obecnie świętujemy ważne osiągnięcie – instalację 5 000 etykieciarek. Jubileuszowe urządzenie trafiło do Ting Hsin International Group (Ting Hsin) w Chinach.
Chcemy zapewniać naszym partnerom kompleksową obsługę w zakresie ekologicznego etykietowania, począwszy od oferowania projektów opakowań, aż po zapewnienie odpowiedniego sprzętu do zaawansowanej produkcji, w tym zaawansowanych technologicznie rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo i trwałość produktów.