Polska należy do najmniej ekoinnowacyjnych krajów w Unii Europejskiej, mimo że Polakom nie brakuje interesujących pomysłów w tym zakresie. Jak zatem zachęcić ich do wdrażania ekoinnowacji oraz komercjalizacji swoich rozwiązań? Odpowiedzi na te pytania będzie można znaleźć w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej "Jesteś kreatorem? Zostań ekoinnowatorem!".
Zasadniczym celem ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej "Jesteś kreatorem? Zostań ekoinnowatorem!" jest popularyzacja ekoinnowacyjności, rozumianej jako uwzględnianie aspektów związanych z ochroną środowiska w doskonaleniu istniejących produktów i technologii lub tworzeniu nowych.
Zdając sobie sprawę z ogromnego potencjału i kreatywności młodych osób, w ramach projektu zostały właśnie ogłoszone trzy konkursy dla studentów interesujących się tematyką ekoinnowacyjności. Do konkursów można zgłaszać autorskie projekty dotyczące pomysłów na ekoinnowacyjne produkty i rozwiązania oraz na ich promowanie. Ich przedmiotem są również prace dyplomowe, tematycznie powiązane z kampanią.
Konkursy stanowią szansę na wypromowanie pomysłów ekokreatywnych studentów, nawiązanie wartościowych kontaktów (np. podczas Eventu – dwudniowej konferencji organizowanej w ramach kampanii w Poznaniu), a także na wygranie cennych nagród (notebooki, czytniki e-booków, aparaty fotograficzne).
Więcej informacji o konkursach można znaleźć na stronie internetowej koordynatora w zakładce konkursy.
Projekt rozpoczął się w kwietniu 2014 r. i realizowany będzie przez 18 miesięcy. Koordynatorem kampanii jest Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, który na jej realizację uzyskał dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.