Firma Lanxess jest pionierem w branży gumy syntetycznej oraz największym światowym producentem polibutadienu neodymowego (NdPBR). Spółka oficjalnie przedstawiła dwa nowe, łatwe w obróbce gatunki gumy NdPBR, które uproszczą produkcję opon, a ich stosowanie przyczyni się do obniżenia zużycia paliwa.
Odmiany gumy Buna Nd 22 EZ i Buna Nd 24 EZ posiadają dużą masę molową, co jest istotne przy wytwarzaniu opon o niskich oporach toczenia. Dzięki nowej technologii modyfikacji gumy nadal są jednak łatwe w obróbce. Dlatego też stanowią oneatrakcyjną alternatywę dla gum o wysokich parametrach NdPBR Buna CB22 i Buna CB24, obecnie szeroko stosowanych w przemyśle oponiarskim. Obydwa gatunki są teraz dostępne w ilościach zarówno próbkowych, jak i przemysłowych.
- W ciągu ostatnich lat jedną z najważniejszych kwestii w przemyśle oponiarskim stała się efektywność energetyczna pozbawiona negatywnego wpływu na inne właściwości - mówi dr Joachim Grub, szef jednostki organizacyjnej Performance Butadiene Rubbers koncernu Lanxess. - Samochody odpowiadają za około 26 proc. emisji dwutlenku węgla w UE. Opony oszczędzające energię mogą jednak w znaczącym stopniu pomóc w zmniejszeniu emisji CO2 na naszych drogach. Szczególnie nasze gumy z polibutadienu neodymowego uważane są za klucz do produkcji opon o wysokich osiągach i niskich oporach toczenia, co zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa prowadzące do mniejszej emisji.
Jedną z najistotniejszych właściwości tych gum jest ich wąska polidyspersyjność, co prowadzi do uzyskania większej masy molowej.
- Im większa masa molowa gumy, tym niższe mogą być opory toczenia opony - wyjaśnia Grub. - Tak więc dzięki znacznej masie cząsteczkowej NdPBR przewyższa innego rodzaju PBR o szerszej polidyspersyjności w obszarze kluczowych właściwości takich jak opory toczenia i ścieralność. Do tej pory jednak duża masa molowa była powiązana z wysokimi lepkościami Mooney'a, stanowiąc decydującą przeszkodę na drodze do uzyskania najlepszej efektywności zwyczajnych gum NdPBR wysokiej klasy. Przetwarzalność polimerów o znacznej masie molekularnej stanowiła przez wiele lat istotny problem - a dla nas ważne wyzwanie, jak pomóc naszym klientom. Tym, którzy już dawno do perfekcji opanowali korzystanie z najbardziej zaawansowanych polimerów o dużej masie cząsteczkowej, nowe materiały mogą umożliwić rozwinięcie produktywności. W chwili obecnej możemy zaoferować naszym klientom obiecujące rozwiązanie przy wykorzystaniu nowej technologii modyfikacji gumy koncernu Lanxess.
Lanxess podnosi efektywność opon
- Strony:
- 1
- 2