Znamy zwycięzców konkursu Laur Klienta 2007 i Laur Konsumenta 2007. Laur Konsumenta to największy w Polsce program konsumencki, wyłaniający na podstawie badań konsumenckich najpopularniejsze produkty i marki. Konkurs organizowany jest przez Grupę Media Partner, wydawcę Przeglądu Gospodarczego oraz Rzeczy o Biznesie dodatku do Rzeczpospolitej. Co roku wskazuje najlepsze firmy w ponad 200 kategoriach. W tym roku wybrano m.in. najlepsze firmy w branży opakowań i opakowań dla żywności.
Wyróżnienia Laur Klienta i Laur Konsumenta przyznawane są na podstawie specjalnych ankiet przeprowadzonych wśród klientów. Laureaci typowani są na podstawie badań, w których ankietowani wskazują produkty i usługi najczęściej przez nich wybierane, pozytywnie oceniane oraz rekomendowane innym osobom. Tym samym powstaje ranking, który jest odbiciem konsumenckim preferencji i odzwierciedla tendencje występujące na rynku. Zestawienie zwycięzców tworzy się nie w oparciu o dane dotyczące wielkości sprzedaży, ale o opinie kupujących.
W tym roku organizatorzy stworzyli dwie kategorie dla branży opakowań. Pierwsza z nich, to „Opakowania na żywność”, druga „Opakowania”.
Preferencje konsumentów zdecydowały, że pierwsze miejsce wśród producentów opakowań na żywność zdobyła firma Sarantis Polska właściciel marki Jan Niezbędny. To zaszczytne wyróżnienie zostało przyznane zostało jej już po raz, dzięki czemu markę Jan Niezbędny uhonorowano wyjątkowym tytułem Grand Prix 2007.
Marka Jan Niezbędny pojawiła się na rynku polskim w listopadzie 2000 r. i jest obecnie liderem w kategorii produktów do przygotowywania i przechowywania żywności w Polsce. Notuje 25,8 proc. udziału w rynku.
Jan Niezbędny, to m.in. takie kategorie produktów jak: folie aluminiowe, folie do żywności, torebki na mrożonki i strunowe, produkty śniadaniowe typu papier, torebki foliowe i papierowe, papier do wypieków, rękawy i torebki do pieczenia, tacki do grilla, aluminiowe foremki do pieczenia, naczynia jednorazowe.
Drugie miejsce w kategorii „Opakowania dla żywności” przypadło firmie Stella Pack. Zajmuje się ona dystrybucją m.in. aluminiowych folii kuchennych 10 m , 20 m, 50 m oraz torebek śniadaniowych.
Trzecie miejsce w tej kategorii przypadło firmie Huhtamaki Polska. Jest ona częścią globalnego dostawcy specjalistycznych opakowań jednostkowych. Specjalizuje się w produkcji opakowań jednostkowych z papieru, tworzyw sztucznych, materiałów giętkich i włókien celulozowych.
W kategorii „Opakowania” największym powodzeniem wśród konsumentów cieszyła się firma Tetra Pack. Jest ona jednym z największych na świecie dostawców rozwiązań procesowych i opakowaniowych dla przemysłu płynnej żywności. Firma jest obecna w Polsce od 1989 r. Do klientów Tetra Pak należą uznane firmy krajowe i zagraniczne, w tym spółdzielnie mleczarskie, producenci soków oraz duże koncerny spożywcze.
Dwa kolejne miejsca zajęły firmy Sig Combiblock oraz DSSmith.
Pierwsza oferuje pełny zakres rozwiązań w zakresie pakowania produktów spożywczych. Jest również jednym z wiodących światowych producentów aseptycznych opakowań kartonowych dla płynnych produktów spożywczych takich jak np. soki, mleko, zupy i sosy. Jako oferent systemowy przedsiębiorstwo dostarcza zarówno materiał opakowaniowy, jak i odpowiednie urządzenia na których płynne produkty spożywcze są pakowane w warunkach aseptycznych do opakowań kartonowych.
Z kolei DSSmith jest międzynarodowym holdingiem odgrywającym wiodącą rolę w branży opakowaniowej i papierniczej. Jest szczególnie mocno znana z produkcji wielkogabarytowych opakowań z tektur ciężkich. Tego typu opakowania są wyjątkowo wytrzymałe i lekkie. Wykorzystywane są w celach transportowych i magazynowych.
Powstają z tektur wielowarstwowych o gramaturze od 1000g/mkw. do 3000g/mkw. Są klejone, szyte pojedynczo lub podwójnie z jednokolorowym nadrukiem. Służą do pakowania towarów sypkich, mrożonek, maszyn i urządzeń o różnych wymiarach.