Pilsner Urquell wprowadził limitowaną edycję puszek w stylu retro. Projekt inspirowany jest archiwalnymi etykietami z XIX wieku, a jego stylistyka silnie nawiązuje do historii i dziedzictwa pilzneńskiego browaru. Pilsner w limitowanej puszce pojawił się w sklepach na początku października.
Limitowana edycja puszki Pilsnera to hołd dla bogatej piwowarskiej historii i tradycji wciąż kultywowanej w pilzneńskim browarze. Inspirowana jest etykietami z 1859 i 1896 roku. Na opakowaniach można znaleźć znaki firmowe Browaru Prazdroj z tych lat oraz nazwy czeskich miast, w których sprzedawany był wtedy Pilsner – Kladno oraz Trenčín. Pojawiły się tam też nazwiska ówczesnych dostawców i właścicieli pubów, J. Vyskocil i Oldrich Bibrdlik. To oni mieli największy, bezpośredni wpływ na wzrost popularności złotego trunku z Pilzna.
Pilsner, którego nazwa pochodzi od czeskiego miasta Pilzno, to pierwsze złociste piwo na świecie. "Plzeňský Prazdroj", jak nazywany był do lat 40. XIX wieku, istnieje już od 173 lat. Po raz pierwszy w puszce pojawił się po II wojnie światowej. Wcześniej sprzedawany był wyłącznie w pubach i nalewany wprost z drewnianych beczek. Właściciele lokali często wywieszali specjalne szyldy i przyczepiali etykiety, żeby zaznaczyć, że serwują piwo Pilsner Urquell. Właśnie takie oznaczenia dały początek grafikom, które dzisiaj znajdują się na opakowaniach piwa.
Pilsner Urquell to idealna kompozycja tego, co z pozoru sprzeczne: słodyczy pochodzącej z jęczmienia i chmielowej goryczki. Choć na przestrzeni 173 lat Pilsner Urquell, zmienił swoje opakowanie już 78 razy, to dzięki zachowaniu tradycyjnej receptury warzenia i wykorzystywaniu tych samych regionalnych składników, smakuje on tak jak w 1842 roku. Tradycyjna puszka tego piwa została teraz zastąpiona przez opakowanie w nowej retro stylistyce. Dostępne są dwa wzory puszki o pojemności 0,5 l.