Masterpress, wiodący europejski dostawca drukowanych opakowań ozdobnych, ogłosił dziś znaczące zwiększenie swoich mocy produkcyjnych i strategiczną ekspansję na nowe rynki europejskie. Inwestycja ta jest motywowana nastawieniem firmy w rozwój i zaangażowaniem w obsługę obecnych i potencjalnych klientów, poszukujących wysokiej jakości, innowacyjnych i bardziej zrównoważonych rozwiązań w zakresie druku i opakowań.
Rozszerzenie mocy produkcyjnych o około 16 milionów metrów kwadratowych rocznie, dzięki dwóm nowym maszynom do druku etykiet termokurczliwych, zwiększy produkcję białostockiej firmy o prawie 40%. Inwestycja w zwiększenie mocy produkcyjnych jest odpowiedzią na rzeczywisty i przewidywany wzrost popytu ze strony klientów, zwłaszcza we Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii i krajach Beneluksu. Strategia inwestycyjna i rozwojowa Masterpress, koncentrująca się na nowych rynkach, obejmuje również zatrudnienie dyrektora sprzedaży - Erwanna Paugama, który może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w branży etykiet shrik-sleeve.
- W Masterpress staramy się być producentem, na którym można polegać, który stale się doskonali i który aktywnie reaguje na indywidualne potrzeby każdego klienta - powiedział Jeroen de Haan, dyrektor generalny Masterpress. - Przez ostatnie 27 lat i od samego początku istnienia firmy staramy się ściśle współpracować z naszymi klientami, dostarczając im dostosowane do potrzeb, kreatywne i funkcjonalne rozwiązania w zakresie drukowanych opakowań ozdobnych, które pomagają ich produktom wyróżnić się z tłumu.
Dwie nowe 12- i 14-stacyjne hybrydowe maszyny drukujące mogą przetwarzać różne materiały i lakiery w ramach jednego cyklu drukowania, umożliwiając druk fleksograficzny UV, druk wypukły i alfabetem Braille'a, a także perforację wstęgi. Rozszerza to zakres kreatywnych, kolorowych i funkcjonalnych efektów dostępnych dla klientów Masterpress. Ponadto nowe maszyny zwiększają możliwości Masterpress w zakresie oferowania bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań do druku etykiet termokurczliwych, obejmujących takie funkcje, jak energooszczędne suszenie UV LED i przyszłościowa możliwość drukowania na foliach o grubości nawet 12 mikronów, co pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie surowców.
- Dziś, inwestując w nasze moce produkcyjne i naszych pracowników oraz wchodząc na nowe rynki, koncentrujemy się na realizacji naszej długoterminowej wizji wzrostu organicznego. Chcemy to osiągnąć poprzez dostarczanie kreatywnych, niezawodnych i funkcjonalnych rozwiązań w zakresie dekoracyjnych opakowań z nadrukiem, ulepszanie naszych produktów i procesów oraz oferowanie wartości dodanej naszym klientom w Europie. Patrząc w przyszłość, naszą długoterminową, ambitną wizją jest ustanowienie i rozszerzenie fizycznej obecności produtków Masterpress na rynkach europejskich. Oczekuje się, że rynek rękawów termokurczliwych będzie rósł o 5-7% rocznie, a naszym celem jest podwojenie przychodów firmy w ciągu najbliższych 5-10 lat - powiedział de Haan.
- Cieszę się, że mogę dołączyć do Masterpress w tym ekscytującym momencie i wspólnie wyruszyć w podróż mającą na celu wzmocnienie obecności firmy w Europie - powiedział Erwann Paugam, dyrektor sprzedaży Masterpress. - Z moim ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w branży rękawów termokurczliwych, mam nadzieję, że pomogę Masterpress efektywnie wykorzystać ich wiodącą na rynku technologię i wiedzę, aby wyróżnić się na rynku europejskich rozwiązań opakowaniowych. Najwyższej klasy park maszynowy, wraz z zapleczem badawczo-rozwojowym, pozwala Masterpress działać sprawnie i elastycznie, niezawodnie i terminowo, zaspokajając różnorodne potrzeby naszych europejskich klientów - dodał.
Założona w 1996 roku firma Masterpress jest europejskim liderem w dziedzinie wysokiej jakości etykiet i innowacyjnych drukowanych opakowań ozdobnych. Firma z siedzibą w Białymstoku oferuje kompleksowe rozwiązania w całym sektorze etykiet termokurczliwych: produkcję etykiet typu sleeve, etykiet samoprzylepnych, usługi aplikacji etykiet, a także produkcję, sprzedaż, instalację i serwis pełnych linii do aplikacji etykiet typu shrink-sleeve.
Łącząc różne technologie druku poprzez zastosowanie druku hybrydowego, Masterpress może osiągnąć pożądaną jakość druku i atrakcyjny wygląd etykiet, co pozwala na obsługę różnych branż, w tym win i alkoholi wysokoprocentowych, napojów, środków czystości i higieny osobistej, nabiału, odżywek dla sportowców i produktów herbacianych.
Pomysłowe i "zaprojektowane do recyklingu" produkty opakowaniowe Masterpress są szeroko docenione przez branżę w całej Europie. Najnowsze wyróżnienia obejmują dwie nagrody AWA Alexander Watson Associates Sleeve Label Awards. Shrink-sleeve TINE 300g Dairy Cup, wyprodukowana dla TINE SA, zwyciężyła w kategorii Environmental Winner, a etykieta termokurczliwa na limitowaną edycję Żubrówki Czarnej, wydrukowana na zlecenie CEDC International, została uznana za opakowanie Best of Show.