Koncern Mazda rozwija zastosowanie nowych surowców przeznaczonych do tworzenia zewnętrznego wyposażenia swoich pojazdów. Powstające detale cechują się taką samą sztywnością jak elementy wykonane z konwencjonalnych tworzyw, ale są przy tym znacząco lżejsze.
Nowe surowce Mazdy opracowywane są we współpracy z miejscowym przedsiębiorstwem Japan Polypropylene Corporation. To mieszanina polipropylenu i kauczuku. Powstają one z myślą o produkcji 20 proc. lżejszych i cieńszych zderzaków umieszczanych zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu. Te 20 proc. to dokładnie 4,8 kg. Ich zastosowanie to część strategii SKYACTIV, mającej na celu zrzucenie jak największej liczby kilogramów i osiągnięcie wysokiej sztywności konstrukcji.
Zredukowana grubość zderzaków pozwoliła także na osiągnięcie krótszego czasu chłodzenia przy formowaniu, a za sprawą użycia technologii CAE płynność materiału żywicznego również została odpowiednio zoptymalizowana. W konsekwencji czas formowania zderzaka, wynoszący poprzednio 60 sekund, został skrócony o połowę, co doprowadziło do znacznego zmniejszenia zużycia energii w procesie produkcyjnym.
Lżejsze zderzaki będą wprowadzane w samochodach z serii Mazda CX-5 SUV, które pojawią się na rynku już tej wiosny. Także kolejne serie pojazdów będą w nie wyposażone.