Milion złotych za opakowanie

Milion złotych za opakowanie… Milion złotych kosztowało wypuszczenie na rynek nowego opakowania wódki Bols. Na tę sumę składa się koszt przygotowania projektów butelki, przeprowadzenia badań, przystosowanie linii produkcyjnej oraz zamówienie butelek i druk etykiet. Prace nad stworzeniem nowego opakowania trwały ponad półtora roku.

Nowa butelka ma podkreślać przynależność wódki do klasy markowych alkoholi. Przeprowadzone zmiany polegały nie tylko na zmianie designu opakowania, ale też np. wprowadzeniu nowego typu zamknięć. Korek nowej butelki jest wyjątkowy. Charakterystyczny dźwięk pojawiający się przy otwarciu, podobnie jak przy sokach lub produktach dla dzieci, jest gwarancją, że wódka nie była wcześniej otwierana oraz że jest oryginalnym produktem. Pojemność korka, to ok. 25 ml, więc może on z powodzeniem zastąpić kieliszek i służyć np. za miarkę przy przygotowywaniu drinków.

Wpisz tytuł dla obrazu

Badania nowej butelki Bols przeprowadzono metodą Qube. To nowa technika badania opakowań oparta o metodologie pomiarowe psychologii. Łączy w sobie podejście ilościowe i jakościowe. Najistotniejszy jest jednak fakt, że metoda ta pozwala na weryfikację skuteczności opakowania w warunkach zbliżonych do naturalnych, tzn. takich, w których na co dzień spotykamy się z rożnymi formami i designami opakowań bez szczególnego zastanawiania się nad tym co widzimy. Dlatego osoby poddane badaniu nie są świadome, co w istocie jest przedmiotem testów.

Qube pozwala określić percepcję opakowania w trybie płytkiego przetwarzania i tym samym ustalić, na ile wyróżnia się ono na półce, jego kontrast w stosunku do produktów konkurencyjnych oraz czytelność. Qube to również badanie perswazyjności opakowań, czyli ustalenie, jaki mają wpływ na postrzeganie cech produktu, wizerunku marki. Ostatnią częścią badania jest sprawdzanie jak testowane opakowania wpływają na intencje i zachowania zakupowe.

Czytaj więcej: