Producent wody Evian przygotował nową kolekcję opakowań szklanych dla tego napoju na 2009 rok. Woda w nowych butelkach Prêt-à-porter będzie już wkrótce dostępna w Polsce, jednak w bardzo ograniczonej ilości.
Producenci szkła prześcigają się w projektowaniu coraz bardziej wyszukanych kształtów szklanych opakowań - butelki, słoiki, flakoniki. Realizują zamówienia krótkich serii nietypowych butelek. Smukłe i długie butelki to obecnie niezwykle popularny trend w tym sektorze przemysłu opakowaniowego. Białe szkło cały czas jest w łaskach i nie schodzi z taśm produkcyjnych. Takie są też m.in. nowe opakowania Evian.
Zmiany nie omijają również wzbogacających opakowania szklane zdobień, które dzięki temu cały czas nabierają coraz to nowszych kształtów. Takie techniki zdobień jak choćby litografia oraz kalkomania coraz częściej wypierają tradycyjną, papierową etykietę.
Zresztą w Europie Zachodniej powszechne jest przekonanie, że opakowanie danego produktu w szkło podnosi jego wartość w oczach klienta i pomaga budować wizerunek danej marki. Opakowania szklane mogą mieć najróżniejsze kształty - decyduje o nich tylko fantazja projektantów. Nic więc dziwnego, że choćby brytyjskie huty szkła reklamują swoje produkty hasłem: "Szkło - niezrównane od ponad 4000 lat".
W Polsce woda Evian w nowych opakowaniach jest dostępna w bardzo ograniczonej ilości. Na nasz rynek skierowano bowiem jedynie 1650 sztuk produktu.