Koncern opakowaniowy Ball Packaging opracował specjalnie dla potrzeb Coca Coli innowacyjne puszki, w które napełniane są słynne napoje. Pomysł Ball Packaging polega na stworzeniu aluminiowego opakowania, które można ponownie uszczelnić.
Do tej pory puszki były obsługiwane bez większych niespodzianek. Można je było po prostu otworzyć i następnie wypić znajdujący się w nich napój. Teraz jednak Ball Packaging i Coca Cola poszły krok dalej. Na niemieckim i francuksim rynku, a najpewniej niebawem w całej Europie, pojawiły się puszki, które wpierw można otworzyć, a potem zamknąć. Wszystko to jest możliwe dzięki nowemu wieczku.
Dotychczas było ono odrywane. W nowej wersji opakowań zamknięcie natomiast obraca się. Raz jest w położeniu, które umożliwia spożywanie bądź nalewanie napoju, innym zaś razem gwarantuje stuprocentową szczelność opakowania. By osiągnąć pożądane pozycję wystarczy po prostu przesunąć zamknięcie.
- Przewidujemy, że nasze nowe zamknięcie ma przed sobą dużą przyszłość. Tym samym pozwoli nam na znacznie większe urozmaicenie opakowań, w których obecnie oferujemy nasze produkty. Naszym zdaniem ma lepsze perspektywy na rynkach europejskich niż w Ameryce. Pierwsze badania pokazały bowiem, że klienci w Europie o wiele częściej deklarują, że spożywany przez siebie napój chcą pić dłużej. Amerykanie robią to za pomocą kilku łyków, więc w ich przypadku puszka, która może być ponownie zamykana nie spotka się chyba z wystarczająco dobrym przyjęciem - tłumaczą przedstawiciele Coca Coli. - W Europie dostrzegamy jednak, że konsumenci z chęcią dozują spożywane przez siebie napoje, więc teraz dostaną specjalną puszkę, która im to umożliwi.
Wprawdzie pokazywana przez nas puszka nie jest pierwszą, którą można zamknąć, ale jest pierwszą, która wykorzystuje do tego "popychane" zamknięcie i jest w formacie 0,33 l i 0,5 l. Kilka lat temu na światowych rynkach pojawiła się już bowiem eksperymentalna puszka, którą także można było po pierwszym użyciu uszczelnić. Miała jednak dużo większą pojemność i wykorzystywała inny rodzaj zamknięcia tzw. twist-off. Trafiła na rynek amerykański, ale nie spotkała się ze zbyt życzliwym przyjęciem.
Wprowadzenie przez Ball Packaging nowych opakowań, oprócz innowacyjności, jest też rękawicą rzuconą producentom opakowań PET. Coca Cola będzie chciała promować swój produkt jako o wiele bardziej przyjazny środowisku niż ma to miejsce w odniesieniu do butelek PET. Aluminium bowiem jest w pełni przetwarzalne i o wiele łatwiej je sortować.
Nowa puszka Coca Coli wyzwaniem dla butelek PET
2008-03-27