Amcor, jedna z największych na świecie firm produkujących opakowania, dzięki zastosowaniu swojej technologii, opracowała butelki z politereftalanu etylenu (PET) do piwa, przeznaczone na rynek brazylijski.
Koncern zaprojektował niestandardowe butelki o pjemności 0,6 litra dla takich producentów napojów jak: New Age Bebidas, Leme czy São Paulo.
Najnowszy projekt koncernu Amcor prezentuje to butelka do piwa New Age's Salzburg. Butelka zamykana jest metalowym kapslem, dzięki czemu imituje standardową szklaną butelkę. Pojemniki PET świetnie zastępują szkło podczas procesu napełniania i zamykania oraz znakomicie wytrzymują wysokie temperatury w procesie pasteryzacji tunelowej.
- W miarę rozwoju rynku piwa rzemieślniczego, współpracujemy z piwowarami w celu realizacji atrakcyjnych projektów i oszczędności kosztów dzięki butelkom PET, spełniając jednocześnie wymagania dotyczące okresu przydatności do spożycia - powiedział Felipe Salles, dyrektor ds. rozwoju biznesu Amcor w Brazylii.
- Butelki PET, w porównaniu ze szkłem, oferują większe możliwości w zakresie wzornictwa, będąc jednocześnie zdecydowanie lżejszymi, są łatwiejsze i bezpieczniejsze w transporcie a także zapewniają wymaganą barierę ochronną - dodał Rodolfo Salles, kierownik ds. badań i rozwoju w Amcor w Brazylii.
Amcor stosuje dodatek barierowy cechujący się dobrymi właściwościami barierowymi w stosunku do tlenu,zapewniając tym samym czteromiesięczny okres przydatności do spożycia. Butelka jest dostosowana do istniejących strumieni recyklingu i może być w 100% poddana recyklingowi. Lekkie opakowania znacznie obniżają również koszty transportu oraz obniżają emisję energii i CO2 w całym łańcuchu dostaw.
- Innowacyjność i zróżnicowanie to motto, które przyświeca nam na rynku piwa rzemieślniczego w Brazylii - powiedział Fabio Violin, prezes New Age Bebidas. - Elastyczność opakowań PET pozwala na opracowanie unikalnego zamiennika szkła, który zapewni nam szeroką popularność wśród konsumentów w całej Ameryce Łacińskiej.