
- Stworzenie pojemnika o nowych wymiarach wpłynęło na wzrost jego wytrzymałości - komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA. - Dodatkowo podwyższenie go podnosi jego walory marketingowe, gdyż umożliwia zastosowanie zdobienia zapewniającego lepsze wyeksponowanie produktu na półce sklepowej. Nowe gabaryty mają też swój wymiar ekonomiczny, pozwalają bowiem na zwiększenie liczby opakowań na palecie, przez co transport produktów do finalnego użytkownika jest tańszy.
Zgodnie z nowymi regulacjami unijnymi, nowe pojemniki 10-litrowe Plast-Boxu posiadają plombę, która gwarantuje bezpieczeństwo higieniczne wsadu, jest bowiem integralnym elementem wiadra i nie odpada po jego otwarciu. Opakowania te są wyposażone w dwa rodzaje pokryw: standardową i pod foliowanie, która umożliwia przedłużenie ważności produktu. W rezultacie produkt ten nadaje się dla odbiorców z branży spożywczej, przede wszystkim mleczarni, producentów sosów spożywczych (w tym ketchupów czy majonezów) oraz sałatek owocowych i warzywnych. Nowe opakowanie może być zdobione nadrukiem offsetowym bądź nowoczesną techniką IML, umożliwiającą wykonanie etykiety o fotograficznej jakości obrazu zgodnie z przekazanym przez klienta projektem, wgrzanej w powierzchnię pojemnika i pokrywki już w trakcie procesu produkcyjnego.
Rozszerzenie oferty o nowe opakowanie jest wynikiem realizacji przez Plast-Box programu inwestycyjnego w latach 2011-2012. Rozpoczęcie produkcji nowego pojemnika nastąpiło w połowie lutego br.