Nowe opakowania dla znanych alkoholi

Nowe opakowania dla znanych… Nowe opakowania na rynku alkoholi. W ostatnim czasie nową szatę zyskały takie trunki jak likier Dalkowski oraz brandy Metaxa.

Obydwa alkohole przed wakacjami zyskały nowe opakowania. Szklane butelki zostały wzbogacone o dodatkowe elementy. Opakowanie likieru zyskało etykiety samoprzylepne, natomiast Metaxa tzw. „belkę wieku” poniżej nakrętki. Wpisano w niej pięć gwiazdek oraz liczbę 5, ułatwiając orientację w wieku trunku. W porównaniu do starej butelki Metaxy ta nowa jest dużo niższa.

Produkcja najbardziej wyrafinowanych opakowań szklanych składa się z kilku etapów. Kolejno po sobie następują takie fazy jak przygotowanie zestawu szklarskiego, topienie, formowanie, uszlachetnianie na gorąco i na zimno.

Nowe opakowania na rynku alkoholi

Na zestaw szklarski składa się m.in. stłuczka szklana. Można nią zastąpić nawet 80 proc. surowców naturalnych. Tak przygotowany zestaw trafia do pieca, czyli wanny szklarskiej i topi się w temperaturze ok. 1500st. C. Tak wysoką temperaturę zapewniają palniki gazowe usytuowane po obu bokach wanny.

Stopiona masa jest wypychana przez nową porcję zestawu. W trakcie formowania strumień roztopionej masy szklanej jest cięty na porcje - krople o ciężarze ściśle odpowiadającym ciężarowi formowanego opakowania. Krople trafiają do automatów. Sprężone powietrze formuje w początkowej fazie bańkę szklaną, która trafia do form i w nich nabiera określonych kształtów. Jeszcze gorące (ok. 600 st. C) butelki poddaje się uszlachetnianiu.

Opakowania trafiają do tunelu - komory, w której rozpyla się związek metalicznej cyny. Wnika ona w powierzchnię szkła dając wzrost odporności mechanicznej wyrobów i nadając im połysk. Następnie przychodzi czas na ostudzenie produktów. Przebiega ono powoli w procesie zwanym odprężaniem. Wyroby przesuwają się tu powoli z taśmociągu wewnątrz tunelu i stygną w sposób kontrolowany. Zapobiega to późniejszemu pękaniu butelek. Schłodzone wyroby szklane poddaje się procesowi uszlachetniania na zimno, dzięki któremu stają się jeszcze bardziej błyszczące i estetyczne. W tym momencie opakowania są już gotowe, a proces wytwórczy skończony.

Czytaj więcej: