Carlsberg Polska i należąca do niego marka Piast mają nowe opakowanie. Jest to żółta skrzynka do transportu butelek, jedyna tego koloru na krajowym rynku piwnym.
- Intensywny żółty kolor jest bezpośrednim nawiązaniem do wizualizacji butelek i puszek piwa Piast. Powiązanie skrzynki z marką podkreśla także dobrze widoczne logo Piasta, umieszczone na wszystkich czterech ściankach skrzynki. Nowa skrzynka rozszerzy możliwości zastosowania tego opakowania w punktach sprzedaży, ułatwiając budowanie ekspozycji i zwiększając widoczność marki w sklepach - tłumaczy Jacek Stefaniak, brand manager marki Piast.
Zalety designerskie to tylko jeden ze składników przesądzających o tym, że projekt wygląda całkiem interesująco. Całości dopełniają bowiem metody wykorzystywane w ramach technologii produkcji tego typu skrzynek wykorzystywanych do pakowania i transportowania piwa.
Biorąc pod uwagę sposób dekoracji użyty w ramach produkcji skrzynek, to ich producenci często sięgają się po metodę IML, czyli etykietowania w formie oraz dodatkowo metodę over mouldingu.
Technika over mouldingu oznacza odrębne oblanie innym materiałem wyznaczonych powierzchni wypraski. Taki materiał wykonywany jest na dodatkowej mniejszej wtryskarce. Metoda pozwala również podnieść uchwyt do obramowania po wewnętrznej stronie skrzynki, tak aby wewnątrz można było uformować ergonomiczny uchwyt. Wykorzystywane przez Carlsberg skrzynki do piwa często zostają poddane również obtryskowi rączek tzw. miękkim materiałem wokół górnej powierzchni uchwytu. Niekiedy stosuje się też obtrysk, ale tym razem twardym materiałem na granicy między etykietą a skrzynką.