Printpack wprowadził na rynek innowacyjne rozwiązanie dla opakowań w segmencie spożywczym.
Mająca swój zakład produkcyjny także w naszym kraju, firma Printpack, stworzyła przy zastosowaniu technologii Re-Seal It nowe, wielokrotnie zamykane opakowanie dla ciastek. Format ten pozwala konsumentom na łatwe otwieranie, a także ponowne wielokrotne zamykanie opakowania, tak by zawartość paczki dłużej zachowywała swoją świeżość.
Pierwszym odbiorcą, który wykorzystał wielokrotnie zamykany format Printpack dla pionowego systemu pakowania (VFFS) jest szkocka firma Walkers Shortbread. Aplikacja znalazła zastosowanie na opakowaniach ciastek sprzedawanych już w Wielkiej Brytanii.
Rozwiązania umożliwiające wielokrotne otwieranie opakowania, to odpowiedź na zapotrzebowanie na produkty, które można łatwo otworzyć i potem ponownie wygodnie zamknąć. Gwarantują to specjalne etykiety, które są nakładane przez Printpack na produkowany przez nich materiał opakowaniowy. Następnie paczki zostają formowane, napełniane i zgrzewane, nie przyczyniając się tym samym do żadnych dodatkowych wymagań maszynowych i nie powodując jakichkolwiek komplikacji w zakresie etykiet.
Opakowania finalne oferują wiele korzyści zarówno konsumentom, którzy pragną produktów przyjaznych w użytkowaniu i pozwalających dłużej zachować świeżość jedzenia pozostałego w otwartej już paczce, jak i producentom żywności, którzy chcą by ich wyroby wyróżniały się na półkach sklepowych.