
Tworzywa SABIC Stamax są powszechnie używane przez europejskich producentów pojazdów. Zastępują one stal przy wytwarzaniu takich komponentów jak różnego typu moduły czołowe i drzwi. Ich zaletą jest mniejszy ciężar obniżający zużycie paliwa i poziom szkodliwych emisji, a także obniżone koszty. Dzieje się tak za sprawą zoptymalizowanej konstrukcji modułów i bardziej efektywnym procesom produkcyjnym.
- Oferta tworzyw SABIC Stamax cieszy się powodzeniem w Europie, a obecnie otrzymujemy coraz więcej próśb o ich udostępnienie od klientów z całego świata - tłumaczy Greg Adams, wiceprezes SABIC Innovative Plastics Automotive. - Planowane przez nas wprowadzenie tworzyw SABIC Stamax do oferty globalnej jest elementem strategii oferowania innowacyjnych materiałów i rozwiązań, które pomogą producentom pojazdów konstruować samochody bardziej przyjazne dla środowiska i to przy pełnej swobodzie projektowania.
Aby wspomóc globalną dystrybucję tworzyw SABIC Stamax, firma planuje w przyszłym roku zwiększyć ich produkcję w Ameryce Północnej, a od 2010 r. również w rejonie Azji i Pacyfiku.
Tworzywa SABIC Stamax ułatwiają modułowe konstruowanie elementów.
Polipropyleny (PP) LGF SABIC Stamax umożliwiają producentom pojazdów odejście od tradycyjnych, wieloelementowych drzwi stalowych, modułów przednich oraz korpusów deski rozdzielczej i zastosowanie rozwiązań modułowych. Tworzywa te zapewniają większą swobodę projektowania, możliwość scalania odrębnych elementów oraz kluczowe walory użytkowe. Chodzi tu głównie o wysoką sztywność, stabilność wymiarową, dobrą płynność oraz pożądane zachowanie przy zderzeniu.
Warto wiedzieć, że charakterystyka płynięcia tworzywa SABIC Stamax pozwala na konstruowanie cieńszych korpusów deski rozdzielczej w porównaniu z materiałami tradycyjnymi takimi jak modyfikowany kopolimer styrenowo-maleinowy (SMA) lub poliwęglan / akrylonitryl-butadien-styren (PC/ABS). Z kolei cieńsze elementy wyposażenia zapewniają producentom m.in. obniżenie kosztów i masy pojazdu.