
Nowy materiał zastosowano już z powodzeniem w produkcji nowego modułu Xenon AFX dla najnowszego Mercedesa klasy S, integrując dodatkowe funkcje, takie jak układ adaptacyjnej regulacji świateł Automatic High Beam Adjustment.
Arnite PET XL, to tworzywo, które wypełnia lukę pomiędzy tradycyjnym PBT z niskim poziomem odgazowania a PPA, PEI i PES.
Materiał został opracowany w ścisłej kooperacji DSM z Automotive Lighting GMBH Laboratory. Nowa odmiana została zoptymalizowana pod kątem spełnienia najostrzejszych wymagań odnośnie poziomu odgazowania i przynosi dodatkowe korzyści, w tym stabilność temperaturową, znakomitą stabilność wymiarów i wysoką sztywność właściwą, czyli wszystko to, co jest wymagane dla ograniczenia częstotliwości rezonansowych na biegu jałowym silnika.
- Arnite PET XL jest idealnym zamiennikiem PPA w tym segmencie, ponieważ poprawia stabilność dynamiczną modułu przy wysokiej wilgotności względnej, oferując jednocześnie zerowe wydzielanie wilgoci podczas użytkowania, w przeciwieństwie do poliamidów, takich jak PA66 i PPA. Ponadto, można uzyskać duże oszczędności w porównaniu z alternatywnymi materiałami, takimi jak PES i PEI. Z powodu wysokiej sztywności właściwej powyżej temperatury 150 st. C, Arnite PET XL, w porównaniu z PBT, oferuje w tym zakresie możliwości optymalizacji masy - tłumaczy Richard Frissen, manager ds. rozwoju oświetlenia samochodowego DSM Engineering Plastics.