
Znajdujący się wewnątrz narzędzia do wiercenia wysokiej jakości element konstrukcyjny zastępuje dwie oddzielne obudowy. Dotąd, jedna z nich - obudowa skrzyni biegów - wytwarzana była ze stopu ciśnieniowego magnezu. Nowa obudowa natomiast osłania zarówno silnik elektryczny, jak i skrzynię biegów z napędem łańcuchowym. Z tego względu, obudowa musi być precyzyjnie dopasowana i zapewnić równoległe położenie osi elementów konstrukcyjnych skrzyni biegów, które nie może podlec zmianom nawet przy wysokich temperaturach urządzenia. Opracowane przez BASF tworzywo PBT Ultradur B4300 G6 gwarantuje konieczną sztywność i stabilność wymiarową - nawet w wilgotnym otoczeniu. To upłynnione tworzywo sztuczne ułatwia wykonanie filigranowych konturów, a jego dodatkową zaletą jest - oczywiście - obniżenie wagi młotowiertarki w porównaniu do wersji z obudową metalową. DeWALT po raz pierwszy w taki sposób zastosował PBT.
Jak Mówi Reimund Becht, Kierownik Projektu DeWALT Professional Engineering w Idstein, tworzywo sztuczne Ultradur cechuję się klasycznymi zaletami tego rodzaju materiałów: „Fakt, że zrezygnowano z kolejnego metalowego elementu konstrukcyjnego, ułatwia przechowywanie i logistykę, a zintegrowanie trudnych funkcji, takich jak złącze zatrzaskowe, pozwala zredukować ilość śrubek i czas montażowy. Ponadto, cięte gwinty stają się niepotrzebne, co obniża koszty elementów konstrukcyjnych, bowiem części wykonane z tworzyw sztucznych są niezwykle precyzyjne i, w przeciwieństwie do metalu, nie wymagają późniejszej obróbki.“
Możliwe jest odstąpienie od dodatkowej elektrycznej izolacji przewodzących prąd części silnika, co czyni budowę urządzenia bardziej zwartą. Nie należy również zapomnieć o właściwościach tłumienia akustycznego tworzywa sztucznego, które co do zasady są lepsze od właściwości metalu. Narzędzia wykonane metodą formowania wtryskowego mają także dłuższą żywotność od narzędzi wykonanych ze stopu ciśnieniowego magnezu.