
Pięć lat temu norweski koncern Statoil sprzedał za 2,8 mld dol. swoją międzynarodową sieć stacji benzynowych koncernowi ACT, który zarządza największą siecią kanadyjskich sklepików z żywnością, a od początku tej dekady zaczął też intensywnie inwestować w stacje benzynowe. Nowa, globalna marka Circle K widoczna jest już w Norwegii, Szwecji i w Danii. W tych krajach proces zmiany marki został już prawie zakończony. Teraz przyszła kolej na Polskę oraz kraje bałtyckie (Litwę, Łotwę i Estonię). Proces zmiany marki w Polsce potrwa około roku – mówi Mirosław Caputa, dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu w Circle K Polska.
Przedstawiciele Circle K Polska informują, że zmiana nazwy nie ma wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami i dostawcami firmy. Nie zmieni się asortyment sklepów, ani oferta paliw miles. Nadal akceptowane będą karty Routex, DKV i UTA. Program lojalnościowy Statoil Extra zmieni nazwę na Circle K Extra Club.
W Polsce logo Statoil znajdowało się dotąd na 350 stacjach benzynowych i jest to piąta co do wielkości sieć stacji benzynowych w Polsce, po sieci Orlenu, BP, Lotosu i Shella.