Rebranding Statoil na Circle K rozpocznie się oficjalnie 11 maja br. w Warszawie i obejmie kolejno wszystkie stacje paliw w stolicy. Stacja paliw w Opolu została wybrana jako stacja pilotażowa i działa już pod marką Circle K - poinformowała spółka w komunikacie. W ciągu najbliższych miesięcy taki sam wygląd otrzyma ponad 350 następnych stacji działających do tej pory pod szyldem Statoil.To efekt rozpoczętego procesu zmiany marki Statoil w Europie. Obecna w Polsce od 1992 roku spółka Statoil Fuel & Retail Polska zmieniła nazwę na Circle K już w kwietniu 2016 roku. Firma należy do kanadyjskiego potentata handlu detalicznego Alimentation Couche-Tard (ACT), który zdecydował się na umocnienie swojej największej marki.
Pięć lat temu norweski koncern Statoil sprzedał za 2,8 mld dol. swoją międzynarodową sieć stacji benzynowych koncernowi ACT, który zarządza największą siecią kanadyjskich sklepików z żywnością, a od początku tej dekady zaczął też intensywnie inwestować w stacje benzynowe. Nowa, globalna marka Circle K widoczna jest już w Norwegii, Szwecji i w Danii. W tych krajach proces zmiany marki został już prawie zakończony. Teraz przyszła kolej na Polskę oraz kraje bałtyckie (Litwę, Łotwę i Estonię). Proces zmiany marki w Polsce potrwa około roku – mówi Mirosław Caputa, dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu w Circle K Polska.
Przedstawiciele Circle K Polska informują, że zmiana nazwy nie ma wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami i dostawcami firmy. Nie zmieni się asortyment sklepów, ani oferta paliw miles. Nadal akceptowane będą karty Routex, DKV i UTA. Program lojalnościowy Statoil Extra zmieni nazwę na Circle K Extra Club.
W Polsce logo Statoil znajdowało się dotąd na 350 stacjach benzynowych i jest to piąta co do wielkości sieć stacji benzynowych w Polsce, po sieci Orlenu, BP, Lotosu i Shella.