
Każdego roku w Wielkiej Brytanii wyrzuca się około 18 mln ton pożywienia zdatnego do jedzenia. Firma z Lanarkshire poprzez wprowadzenie innowacyjnego opakowania chce ograniczyć straty środowiskowe i ekonomiczne związane z marnowaniem żywności.
Wynalazkiem zainteresowały się już brytyjskie, francuskie i amerykańskie sieci supermarketów. Insignia Technologies zamierza w 2013 roku szerzej zaprezentować swoje rozwiązanie w tych właśnie regionach.
- Rozwiązanie służy zabezpieczeniu jakości i świeżości produktów oraz przeciwdziała marnowaniu żywności - mówi dyrektor firmy, Erik Smyth. - Otwierając opakowanie z mięsem bądź serem, ludzie zazwyczaj zapominają, jak długo jest ono otwarte i często nie chcą narażać się na ryzyko zjedzenia przeterminowanego produktu. Nowe opakowanie usuwa tę niepewność.
Firma Insignia Technologies powstała w 2012 roku w wyniku połączenia Insigniapack oraz firmy spin-out Novas Technologies związanej z University of Strathclyde w Glasgow. Firma opracowuje także analogiczne wskaźniki przeznaczone dla opakowań w branży kosmetycznej i farmaceutycznej, które zamierza zaprezentować w przyszłym roku.