Opakowania w przemyśle rozlewniczym wód i napojów bezalkoholowych w 2011 r.

Nowości rynkowe w przemyśle rozlewniczym
Rok 2011 obfitował podobnie jak w poprzednich latach zmianami w wizerunku opakowań i etykiet oraz poszerzeniem swojego portfolio przez bardzo wielu producentów. Nie sposób wymienić wszystkie nowinki, które ku zadowoleniu konsumentów pojawiły się na polskim rynku w ostatnim czasie.

W marcu w sklepach znalazła się "Dobrawianka" - nowa marka naturalnej wody mineralnej przeznaczona zwłaszcza dla kobiet. Firma Coca Cola producent naturalnej wody mineralnej "Kropla Beskidu" zmniejszyła wagę opakowań i materiałów opakowaniowych redukując zużycie plastiku i w konsekwencji emisję dwutlenku węgla. W tym przypadku celem jest stworzenie w ramach grupy obiegu zamkniętego opakowań, od wytworzenia, po wykorzystanie i ponowne przetworzenie odzyskanego surowca do produkcji nowego opakowania.

Po kilku latach Spółka Hoop Polska powróciła do produkcji marki wody, która przed laty święciła prawdziwe triumfy. "Woda Grodziska" jest produkowana na potrzeby sieci Tesco. Zespół Uzdrowisk Kłodzkich - producent "Staropolanki" poszerzył w 2011 roku gamę swoich produktów o nowe napoje kolorowe z delikatnym gazem. Również wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i konsumentów wprowadzony został na rynek nowy wizerunek "Staropolanki" średnio zmineralizowanej.


Na początku lipca ubiegłego roku firma Nałęczów Zdrój wypuściła na rynek "Cisowiankę Perlage" w nowym, szklanym, designerskim opakowaniu o pojemności 0,3 l i 0,7 l. Nowe opakowanie to propozycja dla rynku gastronomicznego. Kontynuując kierunek rozszerzania swojego asortymentu o kolejne produkty w ekologicznych szklanych opakowaniach, "Piwniczanka" wprowadziła do sprzedaży nowy produkt "Piwniczankę" 0,3 l w butelce szklanej, bezzwrotnej. Firma Aqua East wprowadziła na rynek wodę źródlaną "Baby Zdrój" w opakowaniu PET o nietypowej pojemności 3 litrów z myślą o przyszłych mamach, karmiących kobietach i małych dzieciach.

W sieciach na terenie całej Polski pojawił się z dawna wyczekiwany napój Frugo, na którego powrót na sklepowe półki z niecierpliwością czekali jego dawni konsumenci. Firmy z systemu Coca-Cola w Polsce wprowadziły na rynek nowe smaki napojów owocowych "Cappy": jabłkowo - miętowy z trawą cytrynową i grejpfrutowo - jabłkowy z kaktusem. Wraz z pojawieniem się nowych smaków zmianom uległo także opakowanie. Marka „Powerade" należąca do Coca-Coli, lider w segmencie napojów izotonicznych w Polsce, wprowadziła na rynek nową, ulepszoną formułę „Powerade ION4". Napój jest już spożywany przez najlepszych sportowców świata.

Czytaj więcej:
Rynek 1135