Polska fabryka koncernu Printpack prezentuje nowe opakowanie z własnej linii.
Printpack stworzył nowe opakowanie dla branży spożywczej. Nowa trójwarstwowa struktura dla jednorazowych saszetek powstała w polskim oddziale w Kutnie, a uzyskany produkt na rynek wprowadził wiodący producent żywności i napojów w Wielkiej Brytanii, firma Aimia Foods Limited.
Wcześniej Brytyjczycy zmagali się z problemami związanymi z wadliwością i nieszczelnością saszetek. Było to wywołane zanieczyszczeniem zgrzewu poprzez kontakt ze znajdującym się wewnątrz opakowania produktem. Printpack przeprowadził dokładną analizę problematycznych saszetek w celu ustalenia przyczyn niepowodzeń. Wykorzystanie trójwarstwowego laminatu ze specjalną warstwą zgrzewalną polietylenu pozwoliło zaoferować nowy format, który rozwiązywał dotychczasowe problemy.
Przeprowadzone w Kutnie testy obejmowały m.in. monitorowanie procesu pakowania oraz rozrywania zgrzewu, co służyło pomiarowi integralności saszetek. Nowe opakowania nie tylko poprawiły szczelność i wydajność, ale zapewniły również lepszą ochronę sypkiego produktu poprzez zwiększoną barierowość folii oraz zapewniły łatwiejsze przechowywanie i transport w trudnych warunkach, takich jak wysoka wilgotność lub skrajnie niskie temperatury.
- Kiedy podjęliśmy się tego projektu, naszym głównym celem była poprawa efektywności opakowania. Zaproponowaliśmy bardzo złożoną specyfikację, która sprawdziła się doskonale, przewyższając dotychczasowe standardy produkcji. W naszej fabryce w Kutnie posiadamy obecnie najnowocześniejsze technologie i maszyny przez co udało nam się uzyskać lepszy jakościowo i bardziej niezawodny produkt końcowy, od tego, który dostarczał poprzedni dostawca opakowań. Dla firmy Aimia Foods produkcja saszetek w Kutnie oznacza także ciągłość oraz bezpieczeństwo zaopatrzenia, a ponieważ produkty gotowe składowane są lokalnie, realny czas dostawy skrócił się z 5-6 tygodni do 48 godzin – ocenia Ian Thorne z europejskiego oddziału Printpack.