Firma DS Smith wprowadziła na rynek nowe opakowanie tekturowe zintegrowane z paletą. Opakowanie zaprojektowano na potrzeby branży logistycznej do ekonomicznego przewozu elementów układu kierowniczego samochodów.
Nowe opakowanie stworzono na potrzeby firmy, która przesyła swoje produkty do Chin. Materiałem użytym do produkcji jest tektura, ciężar opakowania to 70,7 kg.
Wykonane przez DS Smith opakowanie musiało sprostać wielu przepisom prawnym. Oto bowiem wymagania fitosanitarne dotyczące drewna, które obowiązują w obrocie międzykontynentalnym sprawiają znaczne problemy. Z tego tez powodu do wysyłek drogą morską używa się innych opakowań niż ma to miejsce w Europie.
By sprostać tym komplikacjom należało stworzyć opakowanie, które nie zawiera drewna. W ten sposób powstał pojemnik tekturowy.
Opakowanie składa się z podstawy, która jest bazą do aplikacji następnych elementów. Wewnątrz znajdują się oddzielone poziomymi przekładkami kratownice służące do umieszczenia przewożonych detali. Po zapakowaniu wszystkich sześciu warstw całość jest nakryta otwartym z dołu kapturem i po spięciu taśmami umieszczana w 40 stopowym „morskim” kontenerze. W takim stanie detale są dostarczane do końcowego odbiorcy, czyli do Chin. Opakowanie zostało już zgłoszone do Urzędu Patentowego.