Firma Stora Enso wprowadza na rynek nowe opakowanie. DeLight Solution, bo taka jest jego nazwa, przeznaczone jest dla rozmaitych dóbr konsumpcyjnych, głównie produktów spożywczych.
Opakowanie DeLight Solution zostało wykonane na bazie włókien celulozowych. Jego innowacyjna koncepcja opiera się na wzmocnionym brzegu tacki opakowaniowej, który gwarantuje, że nawet nietypowo uformowany produkt jest w niej odpowiednio przechowywany i bezpiecznie zamknięty.
Zdaniem przedstawicieli fińskiego koncernu, który z powodzeniem działa też w Polsce, opakowanie jest odpowiedzią na dwa szybko rosnące trendy na rynku spożywczym, czyli oryginalność i proekologiczność.
DeLight Solution opiera się bowiem na innowacjach technicznych w zakresie przetwarzania opakowań, pozwalając na tworzenie nowych kształtów i przyjaznych dla konsumentów udogodnień. Cechuje się też znakomitymi efektami dotykowymi i szerokimi właściwościami w zakresie zadrukowywania.
W porównaniu z tradycyjnymi materiałami opakowaniowymi takimi jak aluminium czy CPET, nowość Stora Enso jawi się jako materiał niskogramaturowy i odnawialny. Opakowanie może być zamrażane i jest też dodatkowo dostosowane do podgrzewania w piecykach i kuchenkach mikrofalowych. Spełnia ponadto wymagania w zakresie MAP, czyli pakowania z zmodyfikowanej atmosferze oraz jest w pełni odporne na światło. Ciekawym rozwiązaniem jest wyposażenie opakowania w wysuwaną pokrywę i stworzenie możliwości wstawienia okienek, co wpływa na funkcjonalność i wygląd produktu.
Pierwszym użytkownikiem nowego opakowania Stora Enso będzie firma Atria, zajmująca się przetwarzaniem żywności, która wykorzysta je w produkowanych przez siebie posiłkach.
Stora Enso Poland
Stora Enso Polska jest filią koncernu Stora Enso, odpowiedzialną za sprzedaż wszystkich jego produktów na rynku polskim.
Polska