
Opakowanie DeLight Solution zostało wykonane na bazie włókien celulozowych. Jego innowacyjna koncepcja opiera się na wzmocnionym brzegu tacki opakowaniowej, który gwarantuje, że nawet nietypowo uformowany produkt jest w niej odpowiednio przechowywany i bezpiecznie zamknięty.
Zdaniem przedstawicieli fińskiego koncernu, który z powodzeniem działa też w Polsce, opakowanie jest odpowiedzią na dwa szybko rosnące trendy na rynku spożywczym, czyli oryginalność i proekologiczność.
DeLight Solution opiera się bowiem na innowacjach technicznych w zakresie przetwarzania opakowań, pozwalając na tworzenie nowych kształtów i przyjaznych dla konsumentów udogodnień. Cechuje się też znakomitymi efektami dotykowymi i szerokimi właściwościami w zakresie zadrukowywania.
W porównaniu z tradycyjnymi materiałami opakowaniowymi takimi jak aluminium czy CPET, nowość Stora Enso jawi się jako materiał niskogramaturowy i odnawialny. Opakowanie może być zamrażane i jest też dodatkowo dostosowane do podgrzewania w piecykach i kuchenkach mikrofalowych. Spełnia ponadto wymagania w zakresie MAP, czyli pakowania z zmodyfikowanej atmosferze oraz jest w pełni odporne na światło. Ciekawym rozwiązaniem jest wyposażenie opakowania w wysuwaną pokrywę i stworzenie możliwości wstawienia okienek, co wpływa na funkcjonalność i wygląd produktu.
Pierwszym użytkownikiem nowego opakowania Stora Enso będzie firma Atria, zajmująca się przetwarzaniem żywności, która wykorzysta je w produkowanych przez siebie posiłkach.