"Strefa Studenta" to konkurs kierowany do młodych projektantów. Dzięki udziałowi w konkursie uczestnicy mają szansę rozpocząć swoją zawodową karierę w samym sercu branży opakowań, czyli na Targach Packaging Innovations. To niepowtarzalna szansa na nawiązanie pierwszych kontaktów biznesowych i pozyskanie poważnych zawodowych zleceń.
- Jestem w "Strefie Studenta" z moimi studentami od samego początku. W tym roku mamy do czynienia z wyjątkową edycją konkursu, chociażby z powodu pojawienia się nowej kategorii ''Funkcjonalność i Forma'', niezwykle inspirującej dla młodych projektantów. Do tej pory opakowanie było postrzegane głównie poprzez pryzmat szaty graficznej. Dzięki tej nowej kategorii, bardziej doceniona zostanie sama konstrukcja, forma oraz dopasowanie do produktu - mówi dr Agnieszka Andruszkiewicz z Akademii Sztuki w Szczecinie, wychowawca i opiekun wielu laureatów poprzednich edycji konkursu "Strefy Studenta".
Zwróciliśmy uwagę, iż Strefą Studenta każdego roku interesują się sami wystawcy. Przedstawiciele poszczególnych firm z uwagą obserwowali prezentowane pomysły a stoiska uczestników konkursu były mocno oblegane.
Każde opakowanie jest projektowane przez specjalistów z zakresu kilku dziedzin, odpowiadając na potrzeby zarówno wizualne, jak i użytkowe. Dlatego 8. edycja konkursu po raz pierwszy została rozstrzygnięta w 3 kategoriach konkursowych:
"Wrażenie"
Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce. Takie właśnie powinno być opakowanie w kategorii Wrażenie. Nie bez znaczenia w tej kategorii jest również proces projektowy. Nieszablonowe pomysły i nienaganne wykonanie opakowania to podstawowe elementy oceny projektu.
"Funkcjonalność i Forma"
W tej kategorii oceniane były projekty nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych opakowań. Nowatorskie technologie, funkcje, zabezpieczenia, czy zamknięcia opakowań, to elementy brane pod uwagę w kategorii "Funkcjonalność i Forma". Oceniane były innowacyjność rozwiązań i dostrzeżenie potrzeb odbiorcy.
"Szata Graficzna"
Jest to kategoria kierowana do grafików tworzących ciekawe projekty graficzne na opakowaniach. Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych opakowań tworząc na nich spójne koncepcje graficzne. W tej kategorii oceniane będą ciekawe pomysły, precyzyjne wykonanie i niepowtarzalność projektu.
Uczestnicy mogli zgłaszać zarówno projekty etykiet czy grafiki na opakowania jednego produktu, bądź też spójną koncepcję identyfikacji wizualnej całej linii produktowej.
Z ponad 100 zgłoszonych prac do konkursu w drugim etapie wyłoniono 15 projektów. Wyróżnieni twórcy zostali zaproszeni do udziału w Packaging Innovations 2019 otrzymując możliwość darmowego zaprezentowania swojej pracy w ramach konkursowego stoiska "Strefy Studenta". Ocenie podlegały walory wizualne, technologiczne i praktyczne.