Koncern PepsiCo Inc. rozpoczął prace nad stworzeniem innowacyjnych opakowań z trawy, sosny i kukurydzy.
Z informacji przekazanych przez firmę wynika, że nowe opakowanie niczym nie różni się od tego wykonanego z tworzyw sztucznych jeśli chodzi o wygląd i właściwości użytkowe dostrzegane przez użytkowników. Jednym wyróżnikiem nowego opakowania ma być mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Co istotne, butelki z nowego materiału mają kosztować tyle samo co te zrobione z PET.
Na razie koncern chce udoskonalać swoją przełomową technologię. Pilotażowo nowe butelki mają pojawić się na sklepowych półkach w 2012 r. Jeśli klienci przyjmą je z zadowoleniem, to wszystkie napoje będą rozlewane tylko do opakowań wyprodukowanych z naturalnych surowców. A wtedy oprócz wymienionych surowców Pepsi zacząłby wykorzystywać do produkcji swoich opakowań także skórki pomarańczy czy obierki ziemniaków.
Jeśli Pepsi ostatecznie uda się wyprodukować opakowanie składające się w 100 proc. z materiału roślinnego, to mocno zirytuje tym swojego konkurenta Coca Colę. Jej przedstawiciele zapewniali bowiem nie tak dawno temu, że stworzenie takiej butelki nie jest możliwe, a już przełomem jest jej opakowanie zawierające 30 proc. materiału z surowców odnawialnych. Tymczasem Pepsi podjęło wyzwanie i jak informuje jest bliskie ostatecznego sukcesu.
Pepsi chce mieć butelkę z trawy, sosny i kukurydzy
2011-03-16