Producent samochodów Porsche używa pianki Basotect koncernu BASF do izolacji dźwiękowej komory silnika.
Basotect to pianka z żywicy melaminowej. Zapewnia odpowiednie efekty akustyczne dobiegające spod maski samochodu Porsche Panamera Diesel. Pianka jest używana zarówno do izolacji dźwiękowej, jak i termicznej w tunelu wału napędowego oraz w komorze i obudowie silnika czterodrzwiowego modelu Gran Turismo. Oprócz właściwościach akustycznych i odporności cieplnej tym, co szczególnie interesuje projektantów samochodów jest niewielki ciężar pianki. Basotect stosowany jest do wytłumiania dźwięków w samochodzie w miejscach narażonych na długotrwałe działanie wysokich temperatur, jak np. ścianki oddzielające komorę silnika od wnętrza samochodu, pokrywy komory silnika, tłumik oraz tunel wału napędowego.
Dzięki otwartokomórkowej, delikatnej strukturze piankowej Basotect ma bardzo dobre współczynniki pochłaniania dźwięku w zakresie średnich i wysokich częstotliwości. Kierowcy i pasażerowie mogą więc słyszeć typowe brzmienie silnika bez towarzyszącego mu uciążliwego hałasu. Basotect o gęstości 9 kg/m3 jest lżejszy od konwencjonalnych materiałów izolacyjnych powszechnie stosowanych w obudowach silnika. Zmniejsza to zużycie paliwa.
Basotect można stosować do wyrobu skomplikowanych elementów trójwymiarowych oraz niestandardowych, montowanych w bardzo ciasnych przestrzeniach. Pianka z żywicy melaminowej może być precyzyjnie obrabiana metodą cięcia ostrzem i drutem, a także przez piłowanie i frezowanie, co umożliwia precyzyjne uzyskanie wymiarów i konturów produkowanych komponentów. Basotect, po uprzednim zaimpregnowaniu, nadaje się również do termoformowania. Biorąc pod uwagę te istotne właściwości materiału, Porsche planuje również w przyszłości wykorzystać Basotect przy opracowywaniu nowych komponentów.