W ciągu 9 miesięcy br. firma Plast-Box zwiększyła sprzedaż w Obwodzie Kaliningradzkim o 32,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku. Słupska firma dostarcza na ten rynek głównie opakowania do produktów spożywczych, takich jak glazury czekoladowe, owoce, lody oraz ryby. Polski producent opakowań traktuje tę część Rosji jako rozwojowy rynek, a jednocześnie przyczółek do dalszej ekspansji na Wschód.
- Wciąż poszukujemy możliwości zwiększania sprzedaży na wschodnich rynkach, bo charakteryzują się one dużym potencjałem wzrostu - mówi komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA. - Dzięki zapotrzebowaniu na wysokiej jakości opakowania i wciąż ograniczonej konkurencji, możemy tam generować znacznie większe dynamiki wzrostu niż na zachodnioeuropejskich rynkach, a jednocześnie osiągać satysfakcjonujące marże. W Obwodzie Kaliningradzkim sprzedajemy produkty w pośrednim systemie dystrybucji. Współpracujemy tam z dwoma partnerami handlowymi, dzięki czemu skuteczniej docieramy do lokalnych odbiorców szukających w pierwszej kolejności rodzimych dostawców. Wciąż widzimy możliwości dalszego rozwoju skali działalności w tej części Rosji, bo nasze produkty cieszą się zainteresowaniem klientów, a dzięki graniczeniu z Polską możemy zapewnić tamtejszym klientom szybkie dostawy i sprawną obsługę.
Rynek wschodni to jeden z głównych kierunków ekspansji Plast-Boxu. Sprzedaż do krajów spoza UE w tej części Europy po 3 kwartałach br. wyniosła 49,55 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Jednocześnie rynki te stanowiły już 63 proc. sprzedaży eksportowej realizowanej w tym okresie przez Plast-Box.
Przetwórstwo Tworzyw Sztucznych PLAST-BOX S.A.
Producent opakowań: wiadra, skrzynki, pojemniki
Polska