
Jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki matki Plast-Box S.A. w okresie pierwszych III kwartałów br. podniosły się do poziomu 105,6 mln zł, tj. o 2,9% r/r. W tym samym okresie ukraińska spółka-córka dostarczyła ponad 25% przychodów w grupie kapitałowej, znacząco poprawiając zyskowność. Plast-Box Ukraina odnotowała poprawę wyników we wszystkich obszarach, uzyskując r/r wyrażony w hrywnach 33,9% wzrost sprzedaży, 35,1% wzrost zysku netto a także wyższą wartość EBITDA o 19,4%.
- Ukraina jest dla nas ważnym rynkiem, na którym działamy od 2004 roku - informuje Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box S.A. – Poprawa sytuacji makroekonomicznej w tym kraju sprzyja interesom naszej fabryki zlokalizowanej w Czernihowie. Skutecznie wykorzystujemy dobrą koniunkturę i z powodzeniem prowadzimy biznes na tym obszarze.
Plast-Box znacząco buduje swoją pozycję w Europie Wschodniej, gdzie sprzedaż udało się wzmocnić o 23,9% r/r, tj. do poziomu 32,3 mln zł. Opakowania Plast-Boxu dostarczane są do zdecydowanej większości krajów europejskich. Grupa systematycznie zwiększa eksport na rynki unijne. Od stycznia do września 2017 roku sprzedaż eksportowa do UE urosła o 6,2% do 44,0 mln zł. W efekcie udział sprzedaży do państw unijnych w tym do Holandii, Francji, Wielkiej Brytanii w trakcie trzech kwartałów roku sięgnął 57,3% skonsolidowanych przychodów z eksportu.
- W ciągu 9 miesięcy br. udział eksportu w naszej sprzedaży wyniósł 62,6% – mówi Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu Plast-Box S.A. - Rynek opakowań z tworzyw sztucznych w Europie znajduje się w rosnącym trendzie, co daje nam duże szanse na dalszy rozwój. Działamy na ogromnym europejskim rynku, chcemy być znani jako spółka obejmująca swoją aktywnością biznesową całą Europę.
Główną pozycję asortymentową Plast-Boksu stanowią zamykane wiadra plastikowe, oferowane dla producentów branży spożywczej, chemicznej i budowlanej, do których sprzedaż w okresie 3 kwartałów 2017 roku osiągnęła 98,3 mln zł, co przekłada się na 80% skonsolidowanych przychodów. Jednocześnie grupa zanotowała 7,2% wzrostu sprzedaży skrzynek, plasowanych głównie na rynku spożywczym.