Etap nr 2: zastosowanie plastikowych pojemników w procesach magazynowania, transportu i logistyki. Jednak użytkowanie pojemników przez samych producentów stanowi dopiero początek drogi, jaką muszą pokonać wybrane towary. Kolejnymi etapami ich podróży są magazyny i centra dystrybucyjne, w których dochodzi do rozładunku, składowania oraz ponownego załadunku.
W zależności od typu oraz stopnia technologicznego zaawansowania wybranych jednostek (magazyny manualne, półautomatyczne oraz w pełni automatyczne) - do gry mogą wchodzić różne rodzaje pojemników. Mowa tu zarówno tych przystosowanych do ręcznej obsługi, współpracujących z niektórymi maszynami (np. transporterami, liniami, wózkami widłowymi), jak i rozwiązaniach wykorzystujących automatykę (np. w pełni automatyzowane linie, regały wysokiego składowania itp.).
Wiele magazynów i centrów trudniących się dystrybucją zajmuje się nie tylko przeładowywaniem oraz transportem, ale także konfekcjonowaniem towarów. Dlatego stosowane przez takie jednostki pojemniki muszą być zarówno trwałe, dopasowane do konkretnego asortymentu, jak i pracy magazynu, ale również - powinny umożliwiać szybki i wygodny dostęp do swojej zawartości.
Etap nr 3: rola pojemników w obszarach sprzedaży oraz dostawy produktów do ostatecznych konsumentów
Ostatnim przystankiem w podróży, na którym kończy się zastosowanie pojemników transportowych, są sami konsumenci lub też odbiorcy, którzy zajmują się dalszą odsprzedażą produktów - jednak w detalu. Szczególne uznanie znajdują pośród sklepów stacjonarnych oraz internetowych.
W tym obszarze rola pojemników z plastiku po raz kolejny sprowadza się do wygodnego dostarczenia wybranych dóbr - dbając jednocześnie o ich jakość, stan i zgodność z zamówieniem.
Niejeden wymiar transportowych pojemników z plastiku
Mogłoby się wydawać, że zastosowanie pojemników z tworzyw sztucznych ogranicza się wyłącznie do roli elementów wykorzystywanych w magazynach i pojazdach transportowych. Jednak jak pokazuje treść tego artykułu - w praktyce są one obecne praktycznie na każdym etapie podróży, która zaczyna się w zakładzie produkcyjny, a kończy na sklepowych półkach lub bezpośrednio w rękach finalnych odbiorców.