
Ponadto Neopolen P doskonale reaguje na deformację materiału izotropowego i – co szczególnie ważne w sportach motorowych – jest odporny na działanie chemikaliów i olejów. Inną ważną zaletą pianki Neopolen P, która przesądziła o jej zastosowaniu w rajdowym aucie Hyundaia, jest jej niezawodność w dużym zakresie temperatur.
Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC) to seria 13 rajdów organizowanych w różnych częściach świata przez Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), międzynarodowe stowarzyszenie zrzeszające organizacje samochodowe. Początki wyścigów tej serii sięgają roku 1911, w którym po raz pierwszy odbył się rajd Monte Carlo. Każdy z samochodów rajdowych jest oparty na samochodzie produkcyjnym. W przypadku zespołu firmy Hyundai jest to subkompaktowy i20, który zmodyfikowano zgodnie z wymogami FIA. Okna boczne zastąpiono panelami z poliwęglanu, a standardowy osprzęt do drzwi został usunięty, tak aby materiał zapewniający ochronę przed uderzeniem bocznym mógł wypełnić jak największą przestrzeń, zapewniając optymalną ochronę dla kierowcy i pilota.
Posiadająca certyfikat FIA pianka polipropylenowa Neopolen P składa się z zamkniętych komórek utworzonych z powiązanych cząstek. Cząstki te, dostarczane w postaci luźnych granulek, są przetwarzane za pomocą automatycznych agregatów spieniających w celu uzyskania wytłoczonych części o bardzo różnych kształtach i rozmiarach. Wykorzystuje się je w wielu branżach, szczególnie w przemyśle samochodowym, oraz w branży opakowań i technologii klimatyzacyjnych.