
Branża motoryzacyjna i transportowa to bardzo szybko zmieniający się i konkurencyjny rynek, który stoi na czele technologicznej rewolucji cyfrowej. Producenci pojazdów i ich dostawcy obsługują rynek charakteryzujący się coraz wyższym poziomem regulacji, a jednocześnie muszą odpowiadać na coraz wyższe wymagania klientów. Dodatkowo, firmy typu OEM, a także dostawcy muszą produkować wyróżniające się estetyką i innowacyjnością produkty, nie zapominając o odpowiednim zarządzaniu kosztami i wymogach bezpieczeństwa.
Grupa STER jest wiodącym na polskim i międzynarodowym rynku motoryzacyjnym dostawcą szerokiego portfolio siedzeń wykorzystywanych w autobusach, mikrobusach i tramwajach. Dzięki połączeniu oryginalnego i opatentowanego designu produktów, wyników pracy działu badań i rozwoju oraz wielu usprawnień wprowadzonych w ramach procesu produkcji, firma dostarcza wysokiej klasy produkty, spełniające najwyższe Europejskie standardy i normy. Ponieważ u podstaw działalności przedsiębiorstwa leży nieustanne dążenie do innowacji, zdecydowano o wdrożeniu nowego systemu do zarządzania cyklem życia produktu, przy wsparciu technologicznym i merytorycznym firmy Dassault Systèmes.
- Jest to dla nas inwestycja długoterminowa. Mimo, że proces wdrożenia liczyć należy w miesiącach, to naszym założeniem jest uzyskiwanie efektów przez lata - powiedział Maciej Szymański, Prezes Zarządu, Grupa STER. - Oczekujemy, że oprogramowanie i wsparcie firmy Dassault Systèmes będzie na bardzo wysokim poziomie, jak w latach ubiegłych, zapewniając sukces wszystkim uczestnikom. Efekty wynikające z nowego systemu pojawią się już wkrótce.
Znajdujące się na platformie 3DEXPERIENCE rozwiązanie branżowe „Bid to Win Mid-Market” zapewnia wszystkim działom Grupy STER jedno, zunifikowane i współdzielone środowisko pracy, które pomaga menedżerom zoptymalizować ofertę cenową i utrzymać dochód firmy na założonym poziomie. Dla przykładu, dzięki nowym narzędziom dział dostaw może z łatwością wielokrotnie używać zapisanych w systemie informacji i na ich podstawie optymalizować oferowaną cenę. Z kolei zespół odpowiedzialny za zarządzanie produktem otrzymuje wsparcie w zakresie planowania jakościowego - APQP. W tym samym czasie, projektanci i inżynierowie mogą wprowadzać innowacje z wykorzystaniem aplikacji „Systems Engineering” i wypracowywać rozwiązania zoptymalizowane pod kątem kosztów, jakości i osiągów. Dodatkowo, aplikacje „Simulation of Products” i „Tooling and Manufacturing” pomagają sprostać zarówno wymaganiom procesu produkcji, jak i klientów. CATIA idealnie dopełnia szeroką gamę funkcjonalności „Bid to Win Mid-Market”, gwarantując intuicyjne środowisko pracy dla wszystkich prac projektowych i inżynierskich realizowanych przez Grupę STER.
- W dzisiejszych, niezwykle konkurencyjnych czasach producenci i dostawcy, funkcjonujący na rynku motoryzacyjnym, tacy jak Grupa STER muszą jeszcze szybciej wprowadzać nową stylistykę i funkcjonalności swoich produktów, mając przy tym na uwadze restrykcje dotyczące bezpieczeństwa i krótkich serii - powiedział Dariusz Kudzia, Country Manager Poland, Dassault Systèmes. - To właśnie w tym zakresie kluczową rolę może odegrać platforma 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes i zlokalizowane na niej rozwiązania branżowe, które pozwalają firmom lepiej i szybciej zarządzań portfolio produktowym.
Dassault Systèmes, na całym świecie, współpracuje z wyselekcjonowanymi partnerami biznesowymi, cenionymi za swój profesjonalizm, a także firmami wyspecjalizowanymi we wdrażaniu rozwiązań Dassault Systèmes. Długoletni partner Dassault Systèmes w Polsce – firma KOLTECH odegrała kluczową rolę w procesie implementacji platformy 3DEXPERIENCE w Grupie STER. Oprócz samego wdrożenia, eksperci KOLTECH byli odpowiedzialni za wsparcie merytoryczne i szkolenia.
Źródło: Dassault Systèmes