Kryzys? Jaki kryzys? 57 proc. marketerów pracujących w sektorze przemysłowym zamierza w nadchodzącym roku zwiększyć budżety przeznaczone na działania w internecie. Rok temu było ich tylko 20 proc.
W opinii marketerów biorących udział w badaniu "Marketingowe trendy w przemyśle 2008: Jak wygląda obecnie marketing w firmach", przeprowadzonym przez agencję Global Spec, internet umożliwia bardziej precyzyjne dotarcie do konkretnych grup docelowych, co w prostej linii prowadzi do wzrostu sprzedaży.
38 proc. badanych marketerów stwierdziło, że tegoroczne budżety przeznaczone na działania marketingowe, zwiększyły się w porównaniu z 2007 rokiem. W opinii 41 proc. respondentów wielkość ta nie uległa zmianie.
57 proc. marketerów odnotowało w tym roku wzrost budżetów przeznaczonych na marketing internetowy. 30 proc. respondentów stwierdziło, że obecnie inwestuje w internet ponad 50 proc. swoich budżetów. W 2007 roku podobne deklaracje składało tylko 20 proc. marketerów uczestniczących w badaniu Global Spec. Sądząc po tym wzroście należy się spodziewać dalszej ekspansji internetu w budżetach marketingowych firm z sektora przemysłowego.