Sumitomo (SHI) Demag konsekwentnie rozwija swoje cyfrowe technologie, umożliwiające przetwórcom gromadzenie danych produkcyjnych i wspomagających wewnętrzną logistykę produkcji, podnoszące jakość i wydajność. Prace nad cyfrowymi rozwiązaniami zaowocowały powstaniem nowej platformy myConnect. Czas pracy maszyny, produktywność, śledzenie procesu oraz podejmowanie decyzji można z łatwością zoptymalizować wdrażając gotowe rozwiązanie do monitorowania i zbierania tych danych w czasie rzeczywistym przy pomocy myConnect. Ta technologia staje się już standardem w zakładach przetwórstwa tworzyw sztucznych i będzie integralną częścią przyszłych produkcji.
Platforma cyfrowa myConnect to specjalne oprogramowanie sieciowe oferujące szereg możliwości i praktycznych, wygodnych rozwiązań online, mające ułatwić przetwórcom zarządzanie produkcją z każdego miejsca. Modułowy system myConnect dostarcza szeroki wachlarz zdalnych usług dostępnych dla wszystkich użytkowników maszyn Sumitomo (SHI) Demag.
Modułowy system myConnect otwiera dostęp do pełnego zakresu usług online, które pomagają w lepszym zarządzaniu nieefektywnością, obniżeniem kosztów oraz polepszeniu modelu TCO, w skuteczniejszym rozwiązywaniu problemów ze sprzętem i minimalizowaniu przestojów maszyn. Innowacyjna i bezpieczna usługa myConnect obejmuje pięć modułów.
mySupport
Operatorzy maszyn muszą działać i reagować szybko, jednocześnie uważnie kontrolując i modyfikując parametry procesu dla gładkiego przebiegu produkcji. Aby wspomóc operatorów w tych zadaniach, powstał moduł mySupport. W celu szybkiego rozwiązania problemu na maszynie, operator może poprosić o pomoc ekspertów korzystając z mySupport używając do tego panelu operatorskiego maszyny, komputera czy też urządzenia przenośnego. Centralny zespół serwisantów Sumitomo (SHI) Demag może wówczas połączyć się bezpośrednio i bezpiecznie z poszczególnymi maszynami, przeanalizować problem oraz zaproponować natychmiastowe rozwiązania. Ten moduł zapobiega dłuższym przestojom maszyn, które byłyby spowodowane oczekiwaniem na przyjazd serwisanta, kiedy problem może zostać rozwiązany w ciągu kilku minut. Możliwość szybkiego reagowania operatorów na problemy z maszynami przekłada się z kolei na oszczędności i efektywniejsze wykorzystanie cennego czasu pracy. Większa dostępność maszyny oznacza także jej większe możliwości produkcyjne i tym samym większy zysk z produkcji.
myDocumentation
Wystarczy jedno kliknięcie aby wyświetlić całą dokumentację techniczną danej maszyny. Moduł myDocumentation jest bezpośrednio połączony z działem serwisowym, dzięki temu wszelkie aktualizacje oraz sprawdzanie wersji dokumentacji technicznej są przeprowadzane automatycznie. Z punktu widzenia obsługi maszyn, daje to pewność, iż operatorzy mają najnowsze wskazówki zawsze pod ręką. Eliminuje to także czasochłonny proces wielokrotnego sprawdzanie różnych wersji drukowanej instrukcji obsługi.
myPartsShop
myConnect ułatwia i przyspiesza także zamawianie części zamiennych. Dzięki myPartsShop można zmaksymalizować wydajność oraz uniknąć zamawiania niewłaściwych części, gdyż dostępny katalog jest przypisany do danej maszyny. W tym module, na panelu myPartsShop zostaje wyświetlony rysunek techniczny wybranego podzespołu lub części, a pod rysunkiem znajduje się szczegółowa lista części, przy tym wszystkie informacje podane są w jasny i przejrzysty sposób tak, aby maksymalnie wyeliminować pomyłki w typowaniu potrzebnej do zamówienia części zamiennej. Części zamówione online poprzez myPartsShop zazwyczaj wysyłane są do klienta jeszcze tego samego dnia.
myConnectApp
Pakiet usług obejmuje dodatkowo aplikację myConnectApp, umożliwiającą klientom podgląd produkcji z każdego miejsca na świecie, z dowolnego urządzenia. Wystarczy tylko pobrać aplikację na swoje urządzenie.
myLifeCycleLog
Dla lepszego śledzenia parametrów procesu, myLifeCycleLog rejestruje wszystkie kluczowe zdarzenia podczas produkcji, tworząc kompletną historię zdarzeń dla każdego urządzenia. Aby móc odtworzyć i przeanalizować sytuację na danej maszynie, klient ma dostęp do tej historii, w każdej chwili, z dowolnego miejsca i urządzenia.
Sumitomo (SHI) Demag nie poprzestaje jednak na tych pięciu rozwiązaniach myConnect. W trakcie rozwoju są kolejne moduły takie jak myProduction, umożliwiająca monitorowanie i wizualizację statusu wszystkich maszyn w zakładzie lub linii produkcyjnej; myMaintenance, zapewniająca nadzór nad wszystkimi pracami serwisowymi i konserwacyjnymi oraz mySelfService oferujące wsparcie serwisowe online za pomocą inteligentnych okularów.
Aby móc bezpiecznie obsługiwać moduły myConnect, Sumitomo (SHI) Demag dostarcza swoim klientom wyłącznie zabezpieczone i certyfikowane oprogramowanie. Jest to istotne w szczególności przy używaniu oprogramowania przez firmy posiadające skomplikowaną, złożoną produkcję, gdzie ważnym jest, aby wszelkie dane były bezpiecznie przechowywane i magazynowane przez cały czas.
Dzięki modułowej konstrukcji myConnect można z łatwością wprowadzić swoją fabrykę w Przemysł 4.0.