Cornelius Grejpfrutowy to piwo o smaku grejpfrutowym, cieszące się największą popularnością wśród konsumentek wybierających produkty firmy Sulimar. Dążąc do zwiększenia zasięgu oddziaływania swojej marki, firma zaczęła rozważać wykorzystanie innych form opakowania niż stosowana dotychczas szklana butelka. Wyzwaniem było znalezienie opcji nowej i godnej uwagi, która jednocześnie nie zniechęcałaby głównej grupy dotychczasowych konsumentów. Ostatecznie wybór padł na pionierskie rozwiązanie Strawster stworzone przez firmę Ball. To produkt o wartości dodanej, który zaspokaja potrzebę innowacyjności oraz stanowi odpowiedź na dręczące producentów pytanie: jak przekonać kobiety do piwa w puszce?
Zboże i jasne piwo budują fundament polskiego przemysłu browarniczego ale to potrzeba badania nowych obszarów, zarówno w kwestii smaku, jak i opakowania, decydują czy marka jest konkurencyjna. Takie podejście dobrze służy Sulimarowi od momentu powstania w 1987 roku. Firma z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim produkuje napoje bezalkoholowe, funkcjonalne, energy drinki oraz szeroki wybór piw — te ostatnie powstają w należącym do firmy browarze Cornelius. To jeden z najszybciej rozwijających się browarów regionalnych oraz producent znanych w całym kraju marek. W portfelu swoich produktów Sulimar ma wiele unikalnych na polskim rynku smaków, takich jak pełne jasne piwo pszeniczne o smaku bananowym Cornelius Bananowy. Jednak flagowym produktem jest Cornelius Grejpfrutowy, smaczne piwo smakowe, niezwykle popularne przede wszystkim wśród kobiet.
Moją ambicją było rozwinięcie marki Cornelius Grejpfrutowy, stanowiło to temat wielu rozmów wewnątrz firmy oraz badań skupionych wokół tego, co będzie dla marki najlepsze. — Kiedy decydowaliśmy się na nowe opakowanie, chodziło nam nie o jego zwykłą zmianę ale o wybór innowacyjny, nowy, nietuzinkowy — mówi Mariusz Supady, właściciel marki Cornelius. — Użycie puszki wcale nie było dla nas oczywistym rozwiązaniem, ponieważ badania pokazały, że wiele kobiet wybierających nasze piwo nie czuje się komfortowo, pijąc bezpośrednio z aluminiowego opakowania. Dlatego najważniejszym zadaniem stało się znalezienie opakowania, które będzie łączyć oczekiwania wobec produktu a przy tym dostarczać nowych wrażeń przy konsumpcji.
Jedna puszka dla wszystkich
Badanie przeprowadzone przez Green Hasson and Janks „Women in the Food and Beverage Industry” (Rola kobiet jako konsumentek w sektorze spożywczym) wskazuje na to, że kobiety szukają zdrowych, bezpiecznych i ekologicznych produktów. Obecnie najczęściej to kobiety podejmują decyzje zakupowe w domu i okazuje się, że są gotowe zapłacić więcej za produkty wyższej jakości. To samo badanie potwierdza, że kobiety ustanawiają trendy i przez to mają bezpośredni wpływ na podejście rynkowe marek w przemyśle spożywczym. — Na niezwykle konkurencyjnym rynku, gdzie opłacalność bywa zagrożona z powodu częstego stosowania promocji cenowych, trwa zaciekła walka o miejsce na półkach. Widoczna jest przy tym zwiększona siła nabywcza sprzedawców detalicznych. Dlatego też bardzo ważne jest opracowanie przekonujących rozwiązań zdolnych zachęcić nowe grupy klientów — mówi Antti Laakkonen, business manager w Ball Packaging Europe.Test nowego rozwiązania
Strawster to nowa rewolucyjna puszka ze słomką wysuwaną w momencie otwarcia zawleczki. Ten mechanizm jest dostępny tylko z puszką Ball o pojemności 250 ml. Taki format zyskał duże uznanie wśród marek chcących się wyróżnić na półce sklepowej. Puszka Strawster jest napełniana, zamykana i przetwarzana jak zwykła puszka, a dzięki małemu otworowi napój nie wylewa się i nie zanieczyszcza, co stanowi wielką zaletę dla klientów, szczególnie kobiet.Mariusz Supady, który odkrył Strawster podczas targów BrauBeviale w 2014 roku był przekonany, że znalazł odpowiednie opakowanie dla swojego produktu: Jako opakowanie typu „dwa w jednym”, Strawster łączy wiele pozytywnych cech, których szukaliśmy w nietypowych, nowych rozwiązaniach. — Smukła forma i sprytne ułatwienie konsumpcji za pomocą słomki, zapewniają bezpieczeństwo i higienę napojów na wynos — stwierdził Mariusz Supady. Browar zdecydował się na przetestowanie Strawstera wiosną 2015 roku. Test obejmujący próbną partię 150 000 puszek Strawster z piwem Cornelius Grejpfrutowy przyniósł natychmiastowy sukces. Produkt wsparty wielokanałową kampanią reklamową był dostępny w wybranych sklepach sieci Żabka w kluczowych regionach w całej Polsce i został szybko wykupiony..
Oprócz potwierdzonej siły oddziaływania na półce sklepowej, Strawster jest przystępną propozycją dla marek również pod kątem produkcyjnym. Początkowy test przeprowadzony ze Strawsterem pozwolił nam na wprowadzenie zmian niezbędnych do zapewnienia integracji z linią napełniania. dzięki temu mogliśmy przygotować partię próbną zgodną z naszymi oczekiwaniami — wyjaśnia Mariusz Supady. Serwis Technicznej Obsługi Klienta (Customer Technical Service — CTS) firmy Ball był cały czas do dyspozycji Sulimaru podczas procesu napełniania, co pomogło go zoptymalizować, a zespół Ball uzyskał wgląd we w pełni kontrolowane środowisko, gdzie mógł zdobyć cenną wiedzę praktyczną. — Nasza relacja z Ball doskonale się rozwija w oparciu o silną i wzajemnie korzystną współpracę i jesteśmy pewni osiągnięcia w przyszłości pozytywnych wyników dla obu stron — dodaje właściciel browaru Cornelius.