Przyjemne dla oka, przyjemne w dotyku i przyjemne w smaku - oto najnowsze puszki do napojów od firmy Ball Packaging Europe. Nowe technologie nadruku pozwalają na produkcję puszek, które nie tylko dobrze wyglądają, ale są też przyjemne w dotyku, kreując jeszcze lepszy wizerunek marki. Pierwsi klienci już korzystają z nowych technologii: Polskie piwo Lech wzbogaciło swą markę o nową metodę wytłaczania puszek Skin Tech Advanced Embossing Technology, natomiast Heineken® wprowadza na rynek piwo w "dotykowych" puszkach od Firmy Ball.
Firma Ball zapoczątkowała nową erę w wytłaczaniu dzięki Skin Tech Advanced Embossing Technology. Metoda wytłaczania jest używana od dawna w celu wyróżnienia na produkcie określonych elementów takich jak logo czy wypukły napis na zewnętrznej powierzchni puszki, sprawiając, że stają się one wyczuwalne dla konsumenta. Dzięki nowej metodzie Skin Tech Advanced Embossing Technology, możliwe jest teraz wytłoczenie wzoru na całej powierzchni puszki. Duże fragmenty produktu mogą nie tylko wyglądać jak na przykład skóra węża czy plaster miodu, ale też przypominać je w dotyku. Poprzez takie oddziaływanie na różne zmysły konsumenta, nowa technologia stwarza dodatkowe bodźce zachęcające go do kupna. Kolejną korzyścią wytłaczania jest wygodniejszy sposób trzymania puszek, zwłaszcza puszek z napojami mrożonymi.
Lech Premium jest dostępny w nowych, wytłaczanych puszkach firmy Ball od połowy lipca tego roku. - Współpracujemy z polskim producentem piw, Kompanią Piwowarską, już od wielu lat - mówi Tomasz Janowski, Regional Sales Manager firmy Ball na północno-wschodnią Polskę - Puszki Lecha jako pierwsze w Polsce są produkowane przy użyciu naszej nowej metody Skin Tech Advanced Embossing Technology. W rezultacie otrzymujemy innowacyjne, wysokiej jakości opakowanie. Puszkę łatwo trzymać, a jej oryginalne wytłoczenie wyróżnia ją spośród innych produktów na półce.
Konsumenci odczuwają różnicę dzięki "dotykowym" puszkom do napojów. Za sprawą innowacyjnej metody powlekania puszka posiada unikatową teksturę, delikatną i przyjemną w dotyku. Z kolei zawartość jest mocno schłodzona i orzeźwiająca. Przyciągający oko wzór wyróżnia puszki spośród innych produktów na półkach supermarketów oraz podkreśla doskonałą jakość napojów. - Technologia druku dotykowego otwiera całą gamę nowych możliwości dla marketingu - mówi Jankowski - Możemy teraz dużo lepiej dopasować opakowanie do produktu. Przykładowo, producent pomarańczowych i cytrynowych napojów bezalkoholowych może sprzedawać napoje w puszkach, które w dotyku naprawdę przypominają pomarańczę czy cytrynę. W sektorze piwa, oryginalne wzory są kluczem do sukcesu w wyróżnieniu produktu spośród innych konkurencyjnych marek na półce w supermarkecie. Firma Ball rozpoczęła niedawno produkcję pierwszej dotykowej, pół-litrowej puszki piwa Heineken® dla polskiej Grupy Żywiec S.A., czyniąc ją pierwszym sprzedawcą tego rodzaju puszek na polskim rynku.
Metoda druku dotykowego i Skin Tech Advanced Embossing Technology to tylko dwie spośród wielu opcji tworzenia wzorów dostępnych dla klientów firmy Ball. Producenci napojów mogą również użyć druku cyfrowego, aby stworzyć fotorealistyczne wzory lub wprowadzić na rynek termochromowe puszki, które reagują na temperaturę. Firma Ball doskonali te technologie w swoim centrum badań i rozwoju w Bonn w Niemczech. Producent puszek pracuje w tym samym ośrodku, stale ulepszając wpływ produkcji puszek na środowisko naturalne.