Firma RPC Bebo Polska dostarczyła działającemu w Polsce producentowi środków spożywczych pochodzenia roślinnego - spółce Raisio - kompletne opakowania do jej produktów. Raisio wytwarza m.in. popularny na polskim rynku Masmix.
RPC przy realizacji tego zlecenia wykorzystało swoją wiedze i doświadczenie w zakresie produkcji pojemników etykietowanych w formie (IML). Tym samym było w stanie zrealizować zadanie, które polegało na stworzeniu nowego opakowania dla marki Masmix.
Projekt realizowano w kooperacji. Zakłady RPC Bebo były bowiem w stanie wyprodukować jedynie wieczka, gdy tymczasem Raisio zależało na wykorzystaniu etykiet IML, tak aby uzyskać lepszą estetykę pojemników. W tym celu przedsiębiorstwo RPC Bebo Plastik zaproponowało włączenie do projektu zakładów RPC Bramlage w belgijskiej Antwerpii.
W rezultacie projekt potwierdził korzyści płynące z kompleksowej obsługi, zapewnianej przez grupę RPC w dziedzinie opakowań ze sztywnych tworzyw sztucznych, opartej na łączeniu specjalistycznych możliwości poszczególnych zakładów w zakresie różnych rodzajów opakowań. Uzgodniono, że finalny produkt powinien mieć postać pojemnika o pojemności 400 g, który wyprodukuje RPC Bramlage Antwerpia.
RPC Bebo Polska wytworzyło z kolei termoformowane wieczka,
które są drukowane przed termoformowaniem na folii dostarczanej przez niemieckie zakłady RPC Bebo Plastik. Wielkość pojemnika dobrano w ten sposób, by pozwolić konsumentowi na trzymanie go w jednej ręce i smarownie drugą.
Jedyną trudnością w trakcie produkcji było to, że standardowy asortyment RPC Bramlage Antwerpia nie obejmował pojemności 400 g, więc produkcja pojemników wymagała nowych maszyn, które nie byłyby gotowe na czas przed wybranym przez Raisio terminem wprowadzenia produktu na rynek. Wówczas trzy firmy uczestniczące w projekcie znalazły rozwiązanie, w jaki sposób można zaproponować konsumentom nowy styl opakowania.
- Ponieważ mogliśmy natychmiast rozpocząć produkcję pojemników o pojemności 500 g, firma Raisio rozpoczęła kampanię promocyjną, w której opakowania tej wielkości sprzedawane były w promocyjnej cenie, przygotowując odbiorców do zmiany na wersję 400 gramową - tłumaczy Peter Van Dyck, dyrektor ds. sprzedaży i planowania w RPC Bramlage Antwerpia. - W ten sposób przez krótki czas mogły być używane większe pojemniki, które zwracały jednocześnie uwagę konsumentów na zdobienia wykonane techniką IML, w przejrzysty i zapadający w pamięć sposób, przez umieszczenie wzdłuż spodniej części pojemnika dużego czerwonego paska promocyjnego.
Przed zakończeniem kampanii promocyjnej formy do nowych pojemników o pojemności 400 g były już gotowe do rozpoczęcia produkcji, co zapewniło firmie Raisio płynne przejście na opakowania nowej wielkości. - Projekt ten ilustruje w jaki sposób RPC może oferować klientom wartość dodatkową przez współpracę, płynną komunikację i nowe pomysły - podsumowuje Leszek Frankowski, dyrektor handlowy w RPC Bebo Polska.