Rozmowa z Dyrektorem Działu Tworzyw Sztucznych BASF Polska


W ostatnim czasie mówiło się, że BASF Polska uruchomi w naszym kraju nowe centra produkcyjne, zajmujące się działalnością skierowaną na potrzeby chemii budowlanej. Ich zadaniem ma być dostosowanie wyrobów BASF do potrzeb lokalnej klienteli. Jak zaawansowany jest ten projekt i czego dokładnie można spodziewać się po tej inwestycji?
BASF bacznie obserwuje polski rynek i analizuje możliwości inwestycji na terenie naszego kraju. Polska zawsze była i jest ważnym elementem składowym strategii BASF. Dynamiczny wzrost rynku, rosnąca konsumpcja oraz coraz lepsze warunki dla potencjalnych inwestorów stwarzają niezwykle dogodną atmosferę do inwestycji. Zapewniam iż BASF nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.
Za nami 2007 r. Jak firma BASF może go podsumować jeśli chodzi o aktywność na polskim rynku? Czy to był dla Państwa udany rok, czy też były cele, które nie zostały zrealizowane?
Rok 2007 był niezwykle udanym rokiem dla Działu Tworzyw Sztucznych oraz dla całego BASF Polska, firma znacznie przekroczyła zakładane cele.
Zintensyfikowaliśmy nasze działania w segmentach rynku takich jak chemia budowlana. Co szczególnie ważne, dzięki przejęciu działu chemii budowlanej firmy Degussa powiększyliśmy również nasze portfolio produktów i grono zaopatrywanych przez nas klientów.

Artur Sokołowski, Dyrektor Działu Tworzyw Sztucznych BASF Polska

Jak przedstawiają się tegoroczne plany firmy BASF, zarówno te dotyczące rynków światowych, jak i te związane z działalnością koncernu w Polsce, w odniesieniu do branży tworzyw sztucznych?
W 2008 roku i w latach następnych szczególnie duży nacisk będzie kładziony na promocję i sprzedaż tzw. energooszczędnych materiałów i technologii, a więc produktów, które bezpośrednio wpływają na naszą jakość życia i skutkują bądź to konkretnymi oszczędnościami energii, bądź też pozytywnym wpływem na środowisko naturalne. Produkty takie jak Neopor, technologia PermaSkin czy cały system domów energooszczędnych pozwalają na uzyskanie pozytywnych efektów jednocześnie podwyższając poczucie komfortu użytkownika. I na tym będziemy się koncentrować.
Dziękujemy za rozmowę

BASF The Chemical Company jest wiodącym przedsiębiorstwem branży chemicznej na świecie. Zakres działalności firmy obejmuje, tworzywa sztuczne, chemikalia, środki uszlachetniające i ochrony roślin, wysoko przetworzone chemikalia oraz ropę i gaz ziemny. Firma BASF zatrudnia około 95 tys. pracowników na całym świecie, w roku 2006 osiągnęła obroty w wysokości 52,6 miliardów euro. Jest notowana na giełdach we Frankfurcie, Londynie i Zurychu.

Wielkość sprzedaży BASF The Chemical Company z podziałem na segmenty

Obecność BASF na polskim rynku sięga końca XIX wieku. Potem, tuż po II Wojnie Światowej, BASF był reprezentowany przez centralę Handlu Zagranicznego "Transaktor". W 1990 r. powstało pierwsze oficjalne przedstawicielstwo firmy w naszym kraju, a dwa lata później powołano do życia spółkę BASF Polska. Aktualnie zatrudnia ona ok. 150 pracowników, a jej obroty wynoszą ponad 1,5 mld zł.

Podczas niedawnych targów Budma 2008 w Poznaniu, BASF Polska został obsypany licznymi nagrodami. Firma otrzymała następujące laury: Złoty medal Targów dla systemu ociepleniowego BASF Multi Therm Neo, Złoty medal Targów dla systemu napraw betonu Emaco Nanocrete oraz Nagrodę Acanthus Aureus dla stoiska. - Nie ukrywam, że to dla nas wielki wyróżnienie otrzymać dwa złote medale Targów. Systematycznie pracujemy nad właściwą dla naszego potencjału pozycją na rynku. Sukces na Targach z pewnością się do tego przyczyni - powiedział Jens - Peter Hartmann, szef działu chemii budowlanej koncernu BASF.

Czytaj więcej:
Analiza 415
Rynek 1135
Wywiad 296