Rozmowa z Jerzym Dądelą, dyrektorem Dospel Plastics


Kto w tej chwili jest głównym odbiorcą maszyn Państwa firmy?
Podstawowymi grupami odbiorców naszych maszyn jest wciąż przemysł budowniczy i wszelkiego rodzaju systemów zamocowań. W dalszej kolejności jest to branża AGD. Wtryskarki trafiają też do producentów z sektora zabawkarskiego i tego, który tworzy elementy wykończeniowe dla samochodów.

Ostatnio jednak zauważyłem jeszcze jeden ciekawy trend. Jest to jakby pewnego rodzaju przełom w mentalności przetwórców działających na naszym rynku. Oto bowiem po wtryskarki Haitiana coraz częściej zaczynają sięgać firmy z branży automotive. Wczesniej tego nie było. Tymczasem w tym roku instalujemy już maszyny w drugiej firmie z branży motoryzacyjnej.

Stoisko firmy Dospel Plastics podczas targów Plastpol 2007

Przed nami targi Plastpol w Kielcach. Czego można się spodziewać, odwiedzając Państwa stoisko?
Pokażemy trzy rodzaje wtryskarek. Pierwszą będą hydrauliczne maszyny z serii Saturn. Jest ona najpopularniejszą serią wtryskarek w wielu krajach. Cechuje się bardzo dobrą ceną.

Druga z serii, które pokażemy na Plastpolu, to Mars. Są to wtryskarki hybrydowe, hydrauliczne i przede wszystkim energooszczędne. W porównaniu z innymi hydraulicznymi wtryskarkami dają oszczędność energii rzędu 20 - 70 proc.

Trzecia z grup wtryskarek, które zademonstrujemy na targach Plastpol, to seria Venus. Jest to ostatnia z nowości w ofercie firmy Haitian. Ich siła zamknięcia to 400 - 4100 kN. Jest to pierwsza generacja w pełni elektrycznych maszyn Haitian przeznaczonych do zastosowań typu high-tech. Również są to wtryskarki, cechujące się energooszczędnością. Myślę zresztą, że w obliczu wzrostu cen energii coraz więcej użytkowników sięgać będzie właśnie po tego rodzaju maszyny. Bo jednak pobierając mniej energii zapewniają one korzyści.

Jesienią ubiegłego roku część grupy serwisowej naszej firmy przebywała w Chinach w firmie Haitian, zdobywając wiedzę na temat nowych maszyn; ich budowy, oprogramowania i sterowania procesem, tak aby w przyszłości zdobytą wiedzę spożytkować z korzyścią dla wszystkich naszych klientów.

Dziękujemy za rozmowę

W 2007 r. Haitian zanotował 31 proc. wzrost sprzedaży na rynku międzynarodowym, podczas gdy w Chinach sprzedaż wzrosła o 17,7 proc. Polska, oprócz Brazylii i Indii była najlepszym miejsce zbytu dla wtryskarek koncernu. W krajach tzw. Starej Europy i USA sprzedaż także się podwoiła, ale jak zaznaczyli przedstawiciele Haitiana startowała ona z relatywnie bardzo niskiego poziomu.

Czytaj więcej:
Rynek 1135
Wywiad 296

Maszyny do przetwórstwa tworzyw sztucznych: wtryskarki, peryferia, roboty, taśmociągi, mieszalniki

Polska, 42-200 Częstochowa, Bór 77/81